Jump to content

Bmw D636, vannlekkasje mellom topp og blokk


dobbaen

Recommended Posts

De nye pakningene trenger ikke stramming etter 100 timer, antok du brukte de gamle pakningstypene.

Byttet du endeblokkene samtidig ? De skal være 90mm høye. Om de er feil, kan du ha fått feil moment

på toppene på hver ende, nr 1 og 6.

Med de nye pakningene må det strammes etter første varmkjøring når motor er blitt kald. Det er strekkbolter og om

det ikke er gjort så har du kanskje årsaken der.

Sjekk boltene på den toppen som du ser lekkasje og stram om nødvendig. Du kan godt sjekke alle bolter når du først

har av dekslene.

Hvordan pakningen ble montert er og viktig, skal ikke brukes paknings cement, blir ujevnt og lekkasjer

kan oppstå. Men en tynn film Locktite Aviation Gasket fluid rundt olje og vann hullene bruker jeg ved montering og det funker bra som en liten sikkerhet mot lekkasjer.

Ellers så kan det være korrosjon, om du ikke har rød frostvæske blanding på kjølesystmet.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Om du bare "strammet litt", er det fordel om du tar alle bolter etter manualen.

 

Det er annet moment med de de nye toppene. Når du løsner de store senter boltene, en etter en, skal de

først ha 32 nm og deretter 120 grader. side boltene kan du sjekke med 100nm (10 kg) moment uten å løsne.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...