dobbaen Startet 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2015 Jeg har fått en lekasje mellom toppen og blokka på en Bmw D636. Kan jeg løse dette på noen måte uten å måtte bytte topppakkning. Ser ikke noe vann i olja.Toppakningene ble byttet for to år siden. Snart ferie? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Veldig sort bilde. Om du ikke har strammet topplokksboltene siden pakningene ble byttet (skal strammes hver 100 timer, som man skal på denne mortoren), kan du prøve det. Om det ikke hjelper har du en def topp pakning på en eller flere topper. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
dobbaen Svart 24.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Det er de to nye metall pakningene som står på. Tror ikke de skal etter strammes på 100 timer. Det lekker bare kjøleveske på en topp, ser fint ut på de fem andre toppene.Fikk ikke til å legge ved bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 (redigert) De nye pakningene trenger ikke stramming etter 100 timer, antok du brukte de gamle pakningstypene. Byttet du endeblokkene samtidig ? De skal være 90mm høye. Om de er feil, kan du ha fått feil moment på toppene på hver ende, nr 1 og 6. Med de nye pakningene må det strammes etter første varmkjøring når motor er blitt kald. Det er strekkbolter og om det ikke er gjort så har du kanskje årsaken der. Sjekk boltene på den toppen som du ser lekkasje og stram om nødvendig. Du kan godt sjekke alle bolter når du først har av dekslene. Hvordan pakningen ble montert er og viktig, skal ikke brukes paknings cement, blir ujevnt og lekkasjer kan oppstå. Men en tynn film Locktite Aviation Gasket fluid rundt olje og vann hullene bruker jeg ved montering og det funker bra som en liten sikkerhet mot lekkasjer. Ellers så kan det være korrosjon, om du ikke har rød frostvæske blanding på kjølesystmet. Redigert 24.Juni.2015 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Chris284 Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Å legge til et bilde er ikke noe problem. FInn på menyen det som heter Image, er under og litt til venstre for smilefjeset. Last opp bildet til baatplassen og link til plasseringen. Har sett at bilder lastet fra mobiltelefon har blitt sorte. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
dobbaen Svart 24.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Ser ut som dette holder tett etter litt straming på bolter. God sommer!! Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Om du bare "strammet litt", er det fordel om du tar alle bolter etter manualen. Det er annet moment med de de nye toppene. Når du løsner de store senter boltene, en etter en, skal de først ha 32 nm og deretter 120 grader. side boltene kan du sjekke med 100nm (10 kg) moment uten å løsne. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.