Jump to content

ADVARSEL! Ikke kjøp dataprodukter fra Banzai nettbutikk

REM

Recommended Posts

Kjøpte meg en Huawei B593 4G hjemmeruter fra Banzai nettbutikk i februar måned i år. Jeg har konstant 220V i båten og tanken med å kjøpe hjemmeruter kontra en 12V ruter var at jeg da også kunne bruke ruteren på hytta på vinterstid. Vi ligger normalt i uthavn, og i favoritthavna har vi tradisjonellt hatt vanskelige mottagsforhold for mobil,data og TV. Med dette i mente kjøpte jeg da samtidig en Smarteq mobil antenne med sugekopper slik at jeg kunne flytte antenna rundt for å opptimere mottagsforholdene. Antenna kostet 500,- slik at alt kom på totalt kr 2300,-

Ruteren ble liggende en tid før jeg koplet opp med mitt datatvillingskort fra Telenor forå ha den med til Koster i påska. For å gjøre en lang historie kort så virker ikke ruteren. Ved oppstart i båthavna på Bjerkåsholmen gir den ett kort øyeblikk fire barer i displayet, før den går i feilmodus med rød lampe i displayet. Går jeg nedover fjorden mot Håøya, våkner den et kort øyebligg til live utenfor Nærsnes. Eller er ruteren død i hele strekket til Håøya på begge sider av fjorden. På hytta går den direkte i feilmodus, og hjemme på Heimannsåsen med panoramautsikt over fjorden helt inn mot Oslo viser den nå og da to barer i displayet før den går i rødt. Ifølge telenors dekningskart ligger hele det angjeldende strekket, inkludert hytta innenfor mørkeblått område som skal gi "Svært gode" 4G mottagsforhold.

Jeg lånte min sønns Huawei mobilruter, og både med hans og mitt telenorkort fikk vi umiddelbart inn stabile 4G signaler med 4 og 5 barer på displayet UTEN EKSTERN ANTENNE. Jeg kjøpte meg da samme ruteren (ikke fra Banzai) og har etter det ikke hatt problemer verkan på hytta, i Oslofjorden eller på Svenskekysten hvor vi er nå.

Jeg varslet da Banzai nettbutikk at ruteren jeg kjøpte er ubrukelig og at jeg ønsker å gjøre om kjøpet. Etter det har jeg brukt mye av tiden min i våres og i sommer til å krangle med en usedvanlig lite samarbeidsvillig og imøtekommende Banzai nettbutikk som jeg vil fraråde alle fra å ha noe som helst med å gjøre. Makan til ansvarsfraskrivelse og mangel på imøtekommenhet skal man lete lenge etter. De nekter å ta utstyre t i retur, har ingen forståelse overhodet for problemet og skylder på manglende dekningsforhold hos Telenor. Jeg har hatt ruteren inne til reparasjon to ganger hvor den etter sigende skal være byttet i ny sist gang. Ingen endring, samme begredelige mottagsforhold og de nekter fortsatt å ta dette udugelige produktet i retur.

For ordens skyld vil jeg opplyse om at Banzai nettbutikk er varslet om at jeg akter å dele mine erfaringer med Banzai nettbutikk og Huawei B593 med medlemmene her på Båtplassen.no

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Synd å høre at du er misfornøyd med produktet du kjøpte. Men det er vanskelig å få noen reell forståelse for hvorfor man ikke skal handle hos Banzai (som jeg aldri har hørt om før) bortsett fra at de er "usedvanlig lite samarbeidsvillig og imøtekommende".

Det siste er en påstand som burde dokumenteres. Hvilken del av korrespondansen er det du er misfornøyd med? Slik jeg leser innlegget er det mer en utblåsning enn en advarsel vi burde ta alvorlig. At du har fått et mandagsprodukt kan i alle fall ikke være hele grunnen. Jeg har vært potte sur på Komplett.no, fått defekte produkter fra dem og blitt presentert med lav grad av fleksibilitet, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg vil advare alle mot å handle hos dem heller...

Neida, det er ikke rart at REM, med den oppfattelsen han gir uttrykk for, ønsker å underrette folk om hans egen erfaring. Grunnen til at jeg stusser er at trådstarter bruker ord som er ganske sterke. De har tilsynelatende forsøkt å reparere produktet to ganger (som de har rett til) og det står nå på om produktet er defekt og om pengene skal returneres eller om det er brukerfeil/dekningsfeil/utstyrsfeil etc. Uten noe annet grunnlag enn det trådstarter skriver høres det ut som at han er rasende på Banzai fordi de etter to reparasjonforsøk har kommet til at feilen ikke ligger hos dem. Utover dette er detaljene uklare og jeg synes det er vanskelig å utlede hvorfor andre ikke skal handle produkter og tjenester hos Banzai.

Men når det er sagt er jo trådstarters intensjon oppnådd. Banzai er fremstilt i et dårlig lys og vil dukke opp på søkemotorer med nøkkelord som "usedvanlig lite samarbeidsvillig og imøtekommende" og "Makan til ansvarsfraskrivelse og mangel på imøtekommenhet skal man lete lenge etter."

Nå vet jeg ikke om dette har noe med saken å gjøre, men dette sår om nettverket til Banzai: "Banzai 4G bygger ikke eget nett. Vi benytter oss av Netcom sine nett, og de fikk i fjor tak i den beste dekningsfrekvensen i den nasjonale frekvensauksjonen. Det betyr at Netcom vil dekke 98 % av befolkningen med 4G nett i løpet av de neste 4 årene.

Dette betyr jo ikke at alle i dag får 4G dekning, men utbygningen går raskt. Banzai 4G vil uansett ha de aller beste forutsetning til å tilby de aller fleste kunder suveren dekning i årene som kommer."

Det kan jo være årsak til at det blir problemer med et Telenor kort, jeg regner med at du også må ha abonement fra Banzai for å bruker ruteren?

Når det gjelder kundeservice så er det outsourcet: "Logistikk og Kundeservice er outsourcet til Ingram Micro.

Ingram Micro er en av verdens største logistikkselskaper på IT og Telecom produkter og omsatte i 2013 for mer enn 42 milliarder US$. I Norge driver Ingram profesjonell logistikk og nettbutikk for mange store aktører innen Telecom. For Banzai 4G har Ingram også ansvaret for Kundeservice.

Ikke at det at det unnskylder Banzai på noen måte, men virker som om det ikke er mye de egentlig gjør, bortsett fra å ta en del av omsetningen da også regnskap og økonomi er outsourcet. Så det er ikke mange som sitter med særlig eierskap til produktet virker det som for meg...

https://www.banzai.no/om-banzai4g

Redigert av Sanztra (see edit history)

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Ifølge telenors dekningskart ligger hele det angjeldende strekket, inkludert hytta innenfor mørkeblått område som skal gi "Svært gode" 4G mottagsforhold.

Det har jeg vanskelig for å tro. Jeg har fra Telenor-tekniker at de ikke har bygget ut 4G i Slemmestad-området. Du mener kanskje Netcom dekningskart?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Det har jeg vanskelig for å tro. Jeg har fra Telenor-tekniker at de ikke har bygget ut 4G i Slemmestad-området. Du mener kanskje Netcom dekningskart?[/quote

http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning_data.jsp?gclid=CNW3rIqM5cQCFSvJtAod-kYA1Q&cid=Mobile_PPC&s_kwcid=AL!285!3!59871833200!e!!s!!telenor%204g%20dekningskart&ef_id=VSRGRgAABEtIofOJ:20150407210406:s

Jeg søker sted "Slemmestad" og da for jeg opp Vaterlandsveien med "Meget god 4G dekning" jeg har båten like ved, og hele området er farget mørke blått, inklusive Bjerkåsholmen hvor jeg har båtplass. Har også telefonisk vært i kontakt med Telenor, og de sier at det ikke er rapportert feil i angjeldende område.

Bitteliten. Aner ikke hva APNer for noe, men har fulgt prosedyrene i installasjonsmanualen. Ruteren er ikke låst på noen leverandør, hverken netcom eller andre.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Vet ikke om denne kan gi meningsfulle svar mht lokal og dekning og signalstyrke: INFATRAC .app for iPhone. Finner den ikke igjen i app.store men har den i iPn. Brukte den for å  sjekke ut EDGE styrke i ulendt område her til lands....

Vel, sier kanskje dere som er teleteknikere sier noe. Ser ut til at appen er signert VERIZON, USofA.

bilde

bilde

bilde

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

• 4 uker senere...

Jeg syntes det er veldig bra at REM forteller sitt syn på denne saken. Å bli gjort oppmerksom på forhandlere som man har fått et dårlig inntrykk av er for meg en viktig del av det å være medlem her på BP.

Og hvorfor skal alt dokumenteres...dette er jo ikke en rettsak. Har deler av korrespondansen foregått pr. telefon så er det ikke så enkelt å dokumentere, men jeg hører gjerne hele trådstarters erfaring selv om han ikke kan legge fram beviser på dette.

Hvis alt man legger ut her skal måtte bevises så ville dette bli et meget fattig forum...

Har også kjøpt router og dataabonnement fra Banzai. Til nå har jeg gode erfaringer. Har ikke testet kundeservice, men det har fungert godt med fart og dekning. Hastighetmålinger har jeg ikke hatt behov for. Er raskt nok for vårt behov på 5 ipad, telefoner og pc. Har ikke fått klager fra ungene på hastighet ved bruk av YouTube og Netflix.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...