Jump to content

Følger dere med på Sommeråpent-båten.


Eureka

Recommended Posts

Ganske nøyaktig for 9 år siden, på dagen, dro jeg med en skyssbåt over Lopphavet. Husker ikke så mye av naturen pga oppdraget jeg var på vei mot, så da er det kjekt å sitte i egen stue å oppleve det i natt.

 

Landsdelen de er i nå er fantastisk, mystisk og spennende. Midnattsol, snø i fjella og hav. Herlig.

Link to post
Share on other sites

Møtte Sommerbåten i Tjelsundet forrige uke når den var på full stim nordover. Gjorde et par ekstra svinger i håp om et par sekunder på riksdekkende tv. Til ingen nytte. Tror der var få kamera som sto på rec da!

 

Så jeg tror Sommerbåten sin sjanse til å få et glimt av en uvasket rib er forbi ?

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Hummpppfffrrrr.

 

Kommer akkurat hjem uten å ha blitt filmet av sommerbåten. Båten passerte, vi vinket med flagg og poserte. Men nei, vi kom ikke med.

Føler meg litt som en unge som måtte se på at de andre fikk godteri.

 

:cryin:

Kommer om et par uker med min båt og et gopro-kamera. Kan filme deg litt da ?

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Kjempeflott å se!!  Savner tiden i Marinen, da var vi innom alle de flotte stedene stedene! Ikke minst lyset som er om sommeren! Har vært arttig å vært i Troms og Helgeland med egen båt. Det er så mange flotte plasser!! Fint å se alle stedene der man selv har vært med båt og et topp TV program for oss som er optatt av kystkultur og kystnatur!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ja, jeg la merke til at de var veeeldig nær det merket.

 

Edit: det var visst en annen grunne de berørte, ja. Sånn er det når man bare leser overskriften og ser på bildet før man uttaler seg...  :giggle:

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

14 og 15 august Moss Oslo. Vi skal ihvertfall følge Sommerbåten nordover mot Oslo. Har fulgt sendingene både fra båten, og hjemmefra. Helt utrolig koselig for oss båtfolk. Sesongen er heldigvis ikke over for oss på mange år. Vi bruker båten 365 dager i året.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde at jeg på et eller annet tidspunkt skulle bli lei av å se på båter, men dette blir jo bare bedre og bedre.

Synes også at NRK gjør en formidabel jobb. Jeg tenker på den logistikken som må fungere, med bl.a. gjester og artister både på dagtid og kveldstid. Fin musikk de serverer også.

Det må bli 7 på terningen av dette! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg jobbet i NRK i et "tidligere liv" og vet mye om hva som ligger bak av teamwork, research og logistikk. Nøkkelen er at man har med seg teknologien fra sted til sted. Samtidig viser det hvilken positiv innstilling lokale krefter har der båten legger til. Det mobiliseres lokale krefter som om det skulle vært kongebesøk, og vi får opplevelsen av å høre sammen. Lokal kultur tatt på alvor demmer godt opp for all den lavpannede action-kulturen andre TV-kanaler bruker som fluefanger for å tjene penger på reklame! Det er jo grenser for hvor mye krim, "hvem skal ut" reality, "noen rydder opp", biljakter og oppkonstruerte samlivskonflikter som ender med søt musikk og  et kyss, man skal gidde å se på også.

 

Jeg er ikke av de ivrigste seerne heller, tror jeg. Det kan bli litt mye ARK for meg av og til også. Men det jeg har sett av dette, er veldig imponerende uansett ståsted, faglig bakgrunn, kultur/ bosted etc. Det handler om GODE og fleksible medarbeidere og uten det, kombinert med en grunnleggende hyggelig og positiv lokalbefolkning, hadde dette vært umulig. Jeg bøyer meg i støvet for både NRK og det norske folk, og føler også litt nasjonalistisk stolthet! Ikke noe galt i det, i en slik sammenheng.

 

Jeg utvekslet også noen tanker om dette med en av deltagerne i gårsdagens program. Han kalte det nasjons-bygging. NRK binder oss sammen som folk på en unik måte. Jeg kan  bare legge til: Nasjonsbygging-ja, og av første klasse!

 

-Jeg håper samtidig at alle fritidsbåtene som følger med inn Oslofjorden utviser godt sjømannskap og ikke faller for fristelsen til å demonstrere hva de kan få til av toppfart... ???

 

  :yesnod::thumbsup::clap::flag:

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...