Jump to content

Følger dere med på Sommeråpent-båten.


Eureka

Recommended Posts

Skjønner det med at barn kan synes det er morsomt, men ser at dette ikke helt er min greie. Har ikke fulgt så mye med på disse sommerprogrammene uansett, selv om jeg har hatt nok tid til å glo på kopekassa de siste månedene...

 

Men jeg har også lagt merke til endel merkelig kjøring og ganske store bølger i nærheten av Sjøkurs, så jeg ville nok uansett ikke ha trivdes så veldig der. Og med mine 5-6 knop ville jeg jo uansett ha forsvunnet akterover i løpet av kort tid...

 

Var med i Sr. Hans-kortesjen i Oslo i fjor. Kunne ikke i år. Det var ikke så mange båter, men jeg synes nå det var koselig da.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det var dritmorro med all hekksjøen alle veier, og observere folk rattende som helter! For min del var det hele ganske udramatisk og bare lystbetont. Endelig en dag med bare idiotfart i halvplan uten at folk sutrer og viser finger, men heller vinker og smiler og alt bare er bra! 

 

Jeg fikk en bitteliten dusj inn én gang, av og til får man igjen for å ha båt over 10 meter som er <2,5 meter bred og superspiss/slank/vbunn. Er 10-15 Sekunder av oss, der du ser vi er "lei" av å ligge på siden bak, og jobber oss opp igennom feltet, du ser den ligger flott å sjøen og bare skjærer igjennom med 0 drama mens alle andre vugger fra side til side og sliter. 

 

Observerte en vennebåt kjøre hele baugen godt under og de hadde wet-tshirt gående der kan man si, men tok det med godt humør.

 

Den som slet mest var vel en with 10 fot med 9,9hk, men var jo bare å kjøre ut om man ikke likte seg i kaoset. 

 

Det absolutt aller meste av kjøringen til alle vil jeg si var bra, close men bra, eneste ikke optimale var de som kjørte 2 på en vannscooter og stadig krysset forran baugen på sommerbåten, så nærme at de på båten neppe noen gang så de. 

 

Utrolig mye fine båter å se var det også! Liker å se hvordan båter oppfører seg i sjø, og her var det mye å studere.

 

Lingefan sin marex tok sjøen veldig bra! windy gjengen var også vinnere, mange "store stabile" båter derimot av 30+ klassen gynga som badeender derimot, ymse 20 fots skjærgårdsjeeper hadde jo 45 grader hellning ++ til tider... og man så mye kjøl ;) Nimbus så man hadde endel solide sjøskrog. 

 

 

Jeg har sett 0 på sommerbåt greiene, men sett ymse oppslag i avisene, sjekket bare den "time for time" feeden for å finne meg selv og venner. Humor å se dama til kompis dra bikinien ut av rumpa på landsdekkende tv ;) 

Redigert av andersb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...