Jump to content

Kontroll panel til Wallas 3000 DX

The Saint

Recommended Posts

Har en Wallas 3000 Dx i båten min som jeg drev å monterte. Ville bytte ut den gamle Wallas 1800`n fra 1977. Så fant  båten min ut at den skulle prøve seg som ubåt. Selvfølgelig så ble kontroll panelet til Wallas`n liggende igjen på fem meters dyp en plass. Hadde akkurat testet den før montering og alt fungerte som det skulle. Så nå trenger jeg sårt ett kontroll panel til Wallas`n. Noen som vet om jeg kan bruke kontroll panel fra nyere type Wallas? Synes de er penere enn de gamle. Eller kanskje noen som vet hvor jeg kan få kjøpt den gamle typen kontroll panel? Vil helst ha en nyere type om det er kompatibelt. Setter pris på alle tips og råd om hva jeg kan bruke om hverandre på denne varmeren og hvor de er å få kjøpt. :saint:

Hei og takk for svar. Hvorfor kan jeg ikke benytte meg av et nyere type kontrollpanel? Er ikke kontrollpanelet bare ett potensiometer og en treveisbryter? Er ikke tilkoblings ledningen bare en vanlig RS232 9-pol hann kontakt eller tar jeg helt feil? På mitt kontroll panel så satt ledningene loddet fast i kontrollpanelet. Så må nok ha ledningen også ja. Finnes det ikke koblings skjemaer for kontrollpanelene så jeg kan benytte meg av en nyere type?

Kontrollpanelet er teknisk sett bare et potensiometer og en treveisbryter. Tilkoblingen er annerledes. På det "nye" konrollpanelet som du viser til, brukes det en 9-pins flat kontakt. Om dette kan kobles sammen vet jeg lite om, med mindre en i teorien kan tenke seg at fargene stemmer overens med nummereringen.

Vet at andre har prøvd før deg uten å lykkes, med mindre at det også ble skiftet kretskort. Men selv da ble det visstnok krøll i systemet. Etter det jeg vet ble prosjektet lagt død pga lønnsomhet, og det ble satset på helt ny varmer i stedet.

Sier ikke at det er umulig, og kan prøve å hjelpe deg videre. Har bladd i en del papirer uten å finne en umiddelbar løsning med mine begrensede kunnskaper om kretskort. Sender du meg en e-post og tar en telefonsamtale, så kan jeg se hva jeg kan sende over til deg.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...