Ankermann Startet 13.Mai.2005 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2005 Noen som har erfaring med bruk av dundyner i båten, eller om det anbefales noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2005 Bruker syntetiske sommer dyner, ellers blir det for varmt. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Baltic Svart 13.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2005 Dundyner kan du få i mange forskjellige tykkelser og kvaliteter,- alt ettersom behov og ønsker. Det fine med dun er at det puster. Selv bruker vi dun både hjemme og i båten,- hele året. Jeg foretrekker dun, men det er sikkert en smaksak og en vanesak. Hvis en er plaget med fukt eller kondens i båten vil jeg ikke anbefale dun,- da er det sannsynligvis bedre med noe kunstfiber som ikke mugner. Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 14.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2005 Enig med deg, Baltic. Dessuten kjennes dundyner mindre "klamme" ut i båten enn kunstfiberdyner gjør Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2005 Jeg liker også dundyner best, også i båt. Men: husk at dundyner ikke tåler å bli våte! Duna blir da totalødelgt. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ankermann Svart 15.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2005 Hva om det er litt fukt å båten da, har pt ikke varmeapp. Bør vi da velge dun eller noe annet. Hva annet er evt å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2005 Det finnes lette kunstfiberdyner som minner on dundyner. Alle dyneutsalg har slike og kan gi orientering. IKEA er kanskje billigst? Dun tåler fuktig klima, men ikke vann. Dun brukes f.eks. i soveposer til turbruk. Dersom det er fuktig i båten bør dundyner (og helst andre dyner også) taes med hjem og luftes/tørkes etter bruk. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.