strawberry Startet 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2015 (redigert) Nykjetting til winchen akter! Må kjøpe ny kjetting, da den gamle hadde tre rustne ledd midt på! ? Etter å ha forhørt meg med flere ekspediter (Maritim), ved fremvisning av kjettingbit, var svaret klart: 8 mm kalibrert! Dro dit idag, med brodern som bærehjelp, for å kjøpe 50 meter! Bar, slepte, ut fin kasse, men innholdet? Den gang ei! Alt for store lenker på den "nye"! Det kunne ingen forklare! Så retur! Winchen min er Industri Lambertseter med kabelar derfra! Dro videre til SeaSea! Der hadde de 7 mm DIN 766. Den så sykt lik ut! Bare det at lenken var 34 mm, min var 35 mm. Går dette om hverandre? Industri Lambertseter åpner ikke før mandag! Kan dere der ute, her inne, svare! Mvh. Strawberry Redigert 27.Juni.2015 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Mulligan Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Kan du ikke bare kappe vekk de rustne ledda, og så skjøte kjettingen? Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Joda, men jeg ser på det som en nødløsning! Ikke sterkere enn det svakeste ledd, sier ' em! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Mulligan Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Tror du ankerkjettingen til Color Magic er i en lengde? Sitér dette innlegget Link to post
dsm Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Kjettingen din er kanskje etter amerikansk standard 1/4" HT G43 som er veldig nært 7 mm DIN 766 men ikke helt. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 (redigert) Mulligan prøvde å være morsom! ? Tror nok ankerkjettingen til CM har en annen standard enn fritidsbåter, i den grad den brukes! -Takk dsm, skal sjekkes! Redigert 27.Juni.2015 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Mulligan Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 (redigert) Mnei. Poenget jeg prøver å få fram er at det finnes en mengde løsninger for en fullgod skjøt av en kjetting. Hammersjakkel, P-link, dobbel klo, osv, osv. Denne her f.eks. Redigert 27.Juni.2015 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Takk Mullgan, og den går rett gjennom kabelaret? Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Mulligan Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Jepp. Er det rett dimensjon så gjør den det. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Måtte selv til Ilas. Ligger nå på Holmlia. De hadde både 6.5 og 8mm kalibret. Min var 6,5mm som ikke fantes mange steder Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Det var det med rett dimensjon, da, Mulligan! Takk til Seasu! Ser at jeg må vente til hverdag for å avklare med IL. Takk for hjelp! mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
nordan family 27 Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 6,5 mm og 8 mm skal vel ha samme lenklengde og passe på samme kabularet til Ilas? Har Ilas vinsj og har i år byttet fra 6,5 mm til 8 for å få litt mer daumann effekt på kjettingen. Har riktignok ikke hatt hekk ankeret ute ennå, men jeg fikk nå greit vinsjet det på, i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.