Jump to content

Multiflex-montering

Kaptein Knudsen

Recommended Posts

Aggghh!! Hvorfor er det ikke monteringsanvisning med på noe Multiflex-utstyr??? Sjauer med å montere ny kabel. Måtte også ha nytt rør til feste akter. Men det røret vil ikke skrues helt tight fast med mutteren som henger på vaieren. Det blir en halv cm slark/dødgang i strømpa. Irriterende!! Skal den mutteren være så hard å få skrudd til?

• 3 uker senere...

Det er et parti med nylon innerst i den mutteren for å låse den fast i styrerøret (les låsemutter), så ja den skal vere trang de siste rundene.

Du må få holdt røret fast med en rørtang mens du skrur på mutteren. Hvis det er vanskeligt kan ddu demontere igjen og sjekke om det ligger noen nylonrester i gjengene, eller i mutteren du kan plukke bort.

Røret som skal beskytte vaieren ut av snekka skal følge med styresnekka. Fikk du ikke det med kan du bruke en annen slange som er passe diameter,

Det sorte plastrøret som fulgte styrekabelen er bare embalasje og skal kastes.

Lykke til  !  :smiley:

Se der kom det bilder og ja :)  Er det riktige røret du har der..  den tykkeste enden skal låses inn i klokka med bolten.

Edit :

Litt vanskeligt å se på bildet, men noen har og en stor plastmutter med hull til å montere det røret.. er kansje den typen du har ?

Nei, det fulgte ihvertfall ikke med noe.... Men det kan jo se ut som at det skal på en mutter der siden det er gjenger rundt "utløpet".

Er muligt jeg som surrer.. det ser du jo fort når du sveiver vieren inn i klokka. 

Pleier å vere at styrekabelen monteres på styrbord side av motoren, og da må man svinge rattet mot babord når man skal trekke vaieren inn i klokka.

Her blir det motsatt ( tror jeg! ) . Men jeg tester ut på tørt land først. Er også spent på on styrekabel passer på lengde, den første jeg kjøpte var altfor lang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...