Kaptein Knudsen Startet 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2015 Aggghh!! Hvorfor er det ikke monteringsanvisning med på noe Multiflex-utstyr??? Sjauer med å montere ny kabel. Måtte også ha nytt rør til feste akter. Men det røret vil ikke skrues helt tight fast med mutteren som henger på vaieren. Det blir en halv cm slark/dødgang i strømpa. Irriterende!! Skal den mutteren være så hard å få skrudd til? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Knudsen Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 På an igjen etter bytte av for lang kabel. Like trang mutter på denne. Forhandler "vet ikke"... På internett finner jeg ingen info. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Knudsen Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Ser også ut til at den beskyttelses-strømpa (sort plastrør) som skal ta imot styrevaieren på tur UT av snekka er for trang. Noen ideer til annet som kan duge? Hageslange e.l.? Merkelig at ikke den originale passer. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Knudsen Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 (redigert) Her er den gjenstridige mutteren.... Redigert 13.Juli.2015 av Kaptein Knudsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Knudsen Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Og her er plastrøret som ikke ser ut til å passe noe sted.... Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Det er et parti med nylon innerst i den mutteren for å låse den fast i styrerøret (les låsemutter), så ja den skal vere trang de siste rundene. Du må få holdt røret fast med en rørtang mens du skrur på mutteren. Hvis det er vanskeligt kan ddu demontere igjen og sjekke om det ligger noen nylonrester i gjengene, eller i mutteren du kan plukke bort. Røret som skal beskytte vaieren ut av snekka skal følge med styresnekka. Fikk du ikke det med kan du bruke en annen slange som er passe diameter, Det sorte plastrøret som fulgte styrekabelen er bare embalasje og skal kastes. Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 (redigert) Se der kom det bilder og ja :) Er det riktige røret du har der.. den tykkeste enden skal låses inn i klokka med bolten. Edit : Litt vanskeligt å se på bildet, men noen har og en stor plastmutter med hull til å montere det røret.. er kansje den typen du har ? Redigert 13.Juli.2015 av Kasper22 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Knudsen Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Men hullet med låsebolt (til høyre på bildet) er vel der kabel løper INN..? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Knudsen Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Se der kom det bilder og ja :) Er det riktige røret du har der.. den tykkeste enden skal låses inn i klokka med bolten. Edit : Litt vanskeligt å se på bildet, men noen har og en stor plastmutter med hull til å montere det røret.. er kansje den typen du har ? Nei, det fulgte ihvertfall ikke med noe.... Men det kan jo se ut som at det skal på en mutter der siden det er gjenger rundt "utløpet". Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Ja, det er sånn det vanligtvis ser ut der kabelen går inn, men det pleier å vere samme på begge hullene. Og hvis ikke bildet er speilvendt mener jeg kabelen må inn på den andre siden, eller vil vel styringen gå feil vei ? (jeg tenker meg utenbordsmotor.. men dette er kansje inboard ? ) Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Er muligt jeg som surrer.. det ser du jo fort når du sveiver vieren inn i klokka. Pleier å vere at styrekabelen monteres på styrbord side av motoren, og da må man svinge rattet mot babord når man skal trekke vaieren inn i klokka. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Knudsen Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Innenbords, ja. Husker at styresnekke-emballasjen så spretta ut, kanskje ikke rart om noe mangler! Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Knudsen Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Er muligt jeg som surrer.. det ser du jo fort når du sveiver vieren inn i klokka. Pleier å vere at styrekabelen monteres på styrbord side av motoren, og da må man svinge rattet mot babord når man skal trekke vaieren inn i klokka. Her blir det motsatt ( tror jeg! ) . Men jeg tester ut på tørt land først. Er også spent på on styrekabel passer på lengde, den første jeg kjøpte var altfor lang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.