Jump to content

Røyksundkanalen, er det i drift?

Erica100

Recommended Posts

Gikk gjennom Røyksundkanalen for en uke siden, hadde tenkt å ligge der. Men nå har de begynt å ta bobiler ned på kaien, da er det takk og farvel for min del. Det lå 2 båter og 3 bobiler der forrige mandag.

Synd, det kunne vært en perle. Og det var det for 20 år siden.

Videoen er fra 2013.

Redigert av Tommy_H. (see edit history)

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Det er vel vi med båter sin skyld at stedet ikke er som det var lenger. Bruker vi ikke stedet så blir det vel nedlagt til slutt, og hvis det er 20 år siden du var der så har vel ikke du bidratt så mye heller. Nå begynner snart ferien for vår del, og da står Røyksundkanalen på programmet.

Hva var forresten galt med at det var bobiler der, de kan vel umulig stå i veien for en båt?

Det er vel vi med båter sin skyld at stedet ikke er som det var lenger. Bruker vi ikke stedet så blir det vel nedlagt til slutt, og hvis det er 20 år siden du var der så har vel ikke du bidratt så mye heller. Nå begynner snart ferien for vår del, og da står Røyksundkanalen på programmet.

Hva var forresten galt med at det var bobiler der, de kan vel umulig stå i veien for en båt?

Jeg skrev at det var en perle for 20 år siden, ikke at det er 20 år siden jeg var der. Har vært der stort sett hvert år i 25 år og sett stedet forfalle. Tidligere var det masse liv på kaien, folk satt og grillet og koste seg. Man gjør ikke det mellom bobilene. Har ikke noe imot bobiler, det er ikke det det dreier seg om.

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Dette er vel en av gjestehavnene i området med størst potensiale til virkelig å kunne få noe av fortidens storhet tilbake, men mangel på kapital og organisering så både bobil og båtfolket kan nyte dette fine stedet i harmoni er tydeligvis ikke tilstede.

Men son Zitt er inne på, vi må være flinke til å bruke plassen, og kanskje bli flinkere med tydelige tilbakemeldinger til vertsskapet, så får vi bare håpe.......

Gikk gjennom Røyksundkanalen for en uke siden, hadde tenkt å ligge der

Videoen er fra 2013.

Lekker timelapsevideo TommyH :-)

Var gøy og spennende for en østlending å gå gjennom der. Fantastisk flott sted å gå, men hadde ikke gått gjennom der med 2 fritthengede aksler kjenner jeg

Ble litt kluss i tellingen når jeg ikke fant en stang vi skulle ha på BB (retning øst) ca midt i som stod i kartet...

bilde

Mvh. SAP

Ja, er ikke mye plass for passering, jeg pleier alltid å ta en melding på kanal 16 rett før jeg går inn, hvor jeg sier fra hvilken retning jeg kommer fra, om jeg ikke får noe svar fra båter på vei i kanalen satser jeg på at det er greit.

Det er noen plasser det går ann å passere to båter, men rimelig trangt ja.

Noen som har erfart møtende båter og vil dele sin erfaring?

Er vel båten med strømmen i bauen som må vente/vike.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...