Erica100 Startet 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2015 Noen som vet om stedet er oppe å går ? Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Hei Erica Vi er ved Røyksundkanalen nå. Jeg hadde hørt mye negativt om plassen før vi kom, men ble positivt overrasket. Litt dårlig opplegg for strøm osv, men helt ok. Ungene storkoser seg da skliene er åpen :) postet noen bilder her : http://ankerdram.wordpress.com Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Veldig bra, da tusler vi ned på tirsdag :) takk for kanon svar :) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Ingen problem. Vi gikk videre til Skudeneshavn.-) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Måtte jo ta en titt på bilder og laps, veldig bra "bergetun" Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Takk aiolos :-) Time-lapse videoen var det guttungen som sto for :-) Sitér dette innlegget Link to post
GEHU Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 (redigert) Greit og vite at det fremdeles er liv der! Vi starter ferien i morgen fra Bergen og tar gjerne da første natten i røyksund. Redigert 28.Juni.2015 av GEHU (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 (redigert) Gikk gjennom Røyksundkanalen for en uke siden, hadde tenkt å ligge der. Men nå har de begynt å ta bobiler ned på kaien, da er det takk og farvel for min del. Det lå 2 båter og 3 bobiler der forrige mandag. Synd, det kunne vært en perle. Og det var det for 20 år siden. Videoen er fra 2013. Redigert 6.Juli.2015 av Tommy_H. (see edit history) Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Zitt Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Det er vel vi med båter sin skyld at stedet ikke er som det var lenger. Bruker vi ikke stedet så blir det vel nedlagt til slutt, og hvis det er 20 år siden du var der så har vel ikke du bidratt så mye heller. Nå begynner snart ferien for vår del, og da står Røyksundkanalen på programmet. Hva var forresten galt med at det var bobiler der, de kan vel umulig stå i veien for en båt? Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Det er vel vi med båter sin skyld at stedet ikke er som det var lenger. Bruker vi ikke stedet så blir det vel nedlagt til slutt, og hvis det er 20 år siden du var der så har vel ikke du bidratt så mye heller. Nå begynner snart ferien for vår del, og da står Røyksundkanalen på programmet. Hva var forresten galt med at det var bobiler der, de kan vel umulig stå i veien for en båt? Jeg skrev at det var en perle for 20 år siden, ikke at det er 20 år siden jeg var der. Har vært der stort sett hvert år i 25 år og sett stedet forfalle. Tidligere var det masse liv på kaien, folk satt og grillet og koste seg. Man gjør ikke det mellom bobilene. Har ikke noe imot bobiler, det er ikke det det dreier seg om. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
fluefiskeren Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Dette er vel en av gjestehavnene i området med størst potensiale til virkelig å kunne få noe av fortidens storhet tilbake, men mangel på kapital og organisering så både bobil og båtfolket kan nyte dette fine stedet i harmoni er tydeligvis ikke tilstede. Men son Zitt er inne på, vi må være flinke til å bruke plassen, og kanskje bli flinkere med tydelige tilbakemeldinger til vertsskapet, så får vi bare håpe....... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Heter det Røyksundkanalen både i Tysvær og på Bømlo? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Gikk gjennom Røyksundkanalen for en uke siden, hadde tenkt å ligge der Videoen er fra 2013. Lekker timelapsevideo TommyH :-) Var gøy og spennende for en østlending å gå gjennom der. Fantastisk flott sted å gå, men hadde ikke gått gjennom der med 2 fritthengede aksler kjenner jeg Ble litt kluss i tellingen når jeg ikke fant en stang vi skulle ha på BB (retning øst) ca midt i som stod i kartet... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
haugi Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Gikk gjennom der for et par år siden, men hva gjør man hvis man møter en på motsatt vei? Syntes det var trangt som fy hele veien. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Ja, er ikke mye plass for passering, jeg pleier alltid å ta en melding på kanal 16 rett før jeg går inn, hvor jeg sier fra hvilken retning jeg kommer fra, om jeg ikke får noe svar fra båter på vei i kanalen satser jeg på at det er greit. Det er noen plasser det går ann å passere to båter, men rimelig trangt ja. Noen som har erfart møtende båter og vil dele sin erfaring? Er vel båten med strømmen i bauen som må vente/vike. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Heter det Røyksundkanalen både i Tysvær og på Bømlo? Ja, men i Tysvær et det vel oftest bare omtalt som 'Røyksund'. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Og så er det vel Karmøy kommune Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.