Maika Startet 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2015 Jeg har en Wallas 1300 som jeg kjøpte ny for 10 år siden og aldri fikk montert. I bruksanvisningen (hos Seatronic) står det at varmeslange ikke kan monteres: http://www.seatronic.no/pdf/Wallas/1300_svensk.pdf Men på nettsidene til Wallas står det at varmluftsslange kan brukes og at varmeren da kan stå i ett skap: http://www.wallas.fi/index.php?id=549 Gjelder det kanskje bare nyere typer? (Jeg tror ikke jeg får plass til den i salongen, så alternativt får jeg selge/bytte den i en større modell hvis noen er interessert.) Sitér dette innlegget Link to post
oystein_k Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Min wallas 1300 er montert i skap med varmluftslange. Den var der når jeg kjøpte båten. Tror den er fra 09. Tror ikke det er et produkt som er endret for mye på de siste 10 årene Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Om luftdysen på varmeren er firkantet, kan det ikke lenger leveres original tilsats for montering av varmluftslange. Om luftdysen på varmeren er rund, slik som bruksanvisningen du viser til, så finnes det en tilsats som inneholder 1 m varmluftslange Ø75mm og 1 stk Ø75mm luftdyse. Men du må uansett ikke kjøpe dette originalt, og kan bruke det du finner. Begrensningen er maksimum 1 m Ø75mm varmluftslange. Det kan skaffes ekstern kontrollboks med 6 m kabel. Da slipper du å krype inn i et skap for å slå den på. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Maika Svart 4.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2015 Takk for svar! Da løser det seg:) Forøvrig, vet noen om eksosen ledes ut lavere enn varmeren? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2015 Det bestemmer du vel selv med hvordan du legger slangen..? Hos meg er det ca i samme høyde men med en bue på slangen så ikke vann skal kunne renne inn Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Maika Svart 4.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2015 I instruksjonene er det kun avbildet med eksosen høyere, og jeg tenkte det kunne hende at det er fordi eksosen er varm og dermed lettere kommer ut på den måten/mindre risiko for "tilbakeslag"/soting/risiko for kullosforgiftning. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 4.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2015 Om det passer bedre for deg å ha skroggjennomføringen lavere enn varmeren, så er det ikke noe problem. Minst like viktig er det at du max kan bruke 0,8 m avgass-slange Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.