Jump to content

Hvitt teppe i båten

Schanche

Recommended Posts

Heisann! Driver og pusser opp en 88' Wellcraft, hvor stort sett alt er råttent. Opprinnelig var det blå tepper på veggene og gulvet, men teppet på gulvet var erstattet med grå linoleum og teppet på veggene var spraylakkert svart... Planen nå er å erstatte dette med hvitt teppe på veggene og teaklaminat på gulvet, slik jeg har forstått det er Billingstad trevarer desidert billigst på ferdige teaklaminatplater. Men hvitt teppe klarer jeg ikke å finne noe sted!

Vet at mange bruker hvitt skrogbelegg(?) isteden, men så grov som glassfiberen er i dette tilfellet så vil teppe være egne seg bedre .

Noen som vet hvor dette kan skaffes??

Må også bytte alle puter i solseng og sofa og forpigg, så tips om et sted med rimelig skumgummi tas også imot med stor takk!

1435554811.jpg

Om det er praktisk mulig og du kan akseptere det så kan du bruke 3 mm skrogbekledning og bare lime i kantene. Da vil man ikke se ugjevnhetene. (Evt sparkle skroget innvendig)

Viktig å bruke kontaktlim hvis du velger den varianten og ikke minst vente lenge nok før du legger flatene sammen.

lim på begge flater.

Har akkurat lagt skrogtrekk i min Sandvik 26 som hadde noen ganske grove skrogvegger, mye kuler og svanker. Foran i "salongen" måtte jeg gå for denne varianten. limet øverst og i en "knekk" lengere ned .

Gjenstår å se om det går bra hvis det kommer kondens på veggene da....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...