Schanche Startet 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2015 Heisann! Driver og pusser opp en 88' Wellcraft, hvor stort sett alt er råttent. Opprinnelig var det blå tepper på veggene og gulvet, men teppet på gulvet var erstattet med grå linoleum og teppet på veggene var spraylakkert svart... Planen nå er å erstatte dette med hvitt teppe på veggene og teaklaminat på gulvet, slik jeg har forstått det er Billingstad trevarer desidert billigst på ferdige teaklaminatplater. Men hvitt teppe klarer jeg ikke å finne noe sted! Vet at mange bruker hvitt skrogbelegg(?) isteden, men så grov som glassfiberen er i dette tilfellet så vil teppe være egne seg bedre . Noen som vet hvor dette kan skaffes?? Må også bytte alle puter i solseng og sofa og forpigg, så tips om et sted med rimelig skumgummi tas også imot med stor takk! Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Ligger et firma på Ramstadsletta jeg ikke husker navnet på i farten. De burde skaffe det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Du snakker om Doxa på Ramstadsletta? Men til Schanche: Vil ikke en skrogbekledning med tynt lag av skumplast på baksiden kunne brukes? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Schanche Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 (redigert) Jeg er redd det skal være ganske tykt før det vil ligge pent, da skrogsiden er ganske ujevn.. Derfor jeg har tenkt teppe. Og skal man ha litt tykkelse på skrogbekledningen så blir det vel dertil dyrt og tenker jeg..(?) :-P Redigert 29.Juni.2015 av Schanche (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 (redigert) Skrogbekleding (den med skumgummi bakpå) skjuler ganske store ujevnheter. Hvitt teppe høres bare upraktisk ut, da ville jeg heller ha akseptert et par ujevnheter.... Redigert 29.Juni.2015 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Schanche Svart 29.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Ja, det er nok derfor jeg bare finner blått, svart, beige og grått.. ;-) Men jeg har troen på at det kan bli bra! Får undersøke litt mer rundt bekledning, hvor har de dette billigst eventuelt? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Ute_av_kurs Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Om det er praktisk mulig og du kan akseptere det så kan du bruke 3 mm skrogbekledning og bare lime i kantene. Da vil man ikke se ugjevnhetene. (Evt sparkle skroget innvendig) Viktig å bruke kontaktlim hvis du velger den varianten og ikke minst vente lenge nok før du legger flatene sammen. lim på begge flater. Har akkurat lagt skrogtrekk i min Sandvik 26 som hadde noen ganske grove skrogvegger, mye kuler og svanker. Foran i "salongen" måtte jeg gå for denne varianten. limet øverst og i en "knekk" lengere ned . Gjenstår å se om det går bra hvis det kommer kondens på veggene da.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.