Hantoen Startet 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2015 Hei dere! Jeg vurderer å kjøpe en Baltic. Jeg har 3,5 m båtplass med utriggere, lysåpning er vel ca 3,2m. Kan jeg bruke denne plassen som en midlertidig løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Eialin Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Tror det blir noe trangt. jeg har en 3.75 plass og får da akkurat plass til fender mellom båt og utrigger. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Jeg hadde en 4 m plass da jeg hadde Baltic. Det var veldig passe. Balticen er vel 3.28 bred? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
fabia Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 du kommer inn, men du må montere fenderlister på uteliggerene for du får ikke plass til vanlige fendere Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Jeg hadde en Storebro 31 (320 bred) på en 3,25m lysåpning. Plass til normale fendere på hver side. Båten er jo ikke så bred i utriggerhøyde... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
tilplan Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Det ser ut som du har forstått at dette ikke er bra i lengden, men som en midlertidig løsning i godt vær vil det nok fungere. Ser for meg at det vil være utfordrende å komme inn i båsen, spesielt i sidevind. 4 meter er i praksis det som passer. Jeg ville kontrollmålt lysåpningen for å være sikker. Hadde tidligre en bås som ble lovt å være 4,5 meter, men som viste seg å være en halvmeter smalere. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Det er vel litt ulik praksis hva en 3,5-meter faktisk er i båthavner. Noen bruker lysåpning, andre senter utrigger til senter utrigger, og da må du trekke fra bredden på utriggere. De fleste har jo bare utrigger til å gå på på en side, men det stjeler jo noen cm uansett. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Hantoen Svart 30.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Takk for svar. Dette er da en løsning kun for sensommeren i år. Det blir større plass til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.