Jump to content

Mariner 50hk, 1997 - tilt fungerer ikke opp, men fungerer ned

Martin Grandalen

Recommended Posts

Hei, jeg er forøvrig helt ny på forumet her, så prøver å poste et lite problem jeg har. Motoren kan ikke tiltes opp, men den går fint ned. Det er strøm til begge reléer og det går strøm ut fra begge reléer til tilt-motoren. Grønn er ned (den funker), blå er opp (der måles det spenning, men motoren kan ikke tiltes opp). Det fungerte tidligere på dagen, men da gikk tilt-motoren veldig ujavnt da motoren skulle tiltes opp. 

Noen forslag? Takk på forhånd 

Redigert av Martin Grandalen (see edit history)

Takker for svar. Vet du omtrentlig hva dette kan koste? Jeg har veldig lite peiling på akkurat dette/båt, men har en del teknisk innsikt fra bil. 

Som sagt så går motoren helt fint ned uten noe mukking, men den rikker seg ikke oppover, hører bare at det klikker i reléet og har også sjekket at det går strøm ut fra reléet. 

Redigert av Martin Grandalen (see edit history)

Jeg fant feilen i stad, det var faktisk det ene reléet som var gåent. Selv om det slo inn, og vi kunne måle spenning på blå ledning ut fra det, så var det allikevel ikke nok. Vi byttet om reléene i dag, så det ene funker og det andre ikke.

Takker for svar, da ble heldighvis jobben litt enklere 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...