JJaco Startet 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2015 Hei, er det noen som har erfaring med å legge XtreemCoat på dekk natet med Sikaflex? Jeg har skjønt at noen natemasser kan reagere med XC, men klarer ikke å finne om Sikaflex er en av disse. Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Hei. Jeg hadde ingen spesielle problemer med Coelan på Sikaflex da jeg la nytt dekk på skøyta. Det som er viktig hvis du har lagt ny Sikaflex i natene er at massen får nok tid på seg til å herde før du påfører XtreemCoat. Da snakker vi uker. Litt avhengig av dybden på natene selvfølgelig. Det skal være kjemisk dødt. Om du bare har pusset dekket bør det gå en uke før du påfører XtreemCoat fordi pussingen gjør at Sikaflexen våkner og begynner å krangle igjen. Dette er ikke noe som bare gjelder XtreemCoat, så når du spør om SikaFlex 291 reagerer spesielt med XC så er svaret nei. Et par forbehold: Tynneren er temmelig sterk, så om du tynner ut mye kan det stille seg litt annerledes. Regner med at den kjemiske sammensetningen og egenskapene ikke er så veldig forskjellig fra da det het Coelan. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
JJaco Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 (redigert) Takk for svar! Så vidt jeg har skjønt var problemet med at natemassen reagerer med lakken spesielt forbeholdt Coelan, så da kjører jeg på :) Redigert 1.Juli.2015 av JJaco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.