Havlengt Startet 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2015 (redigert) Har brukt kvit Tec7 og Sikaflex ( 291?) som fugemasse / lim diverse plassar på båten. begge produkta vert misfarga av sollyset? Det kjem svarte og lilla flekkar på fugene. Tec7 reklamerer med at den er UV-bestandig, sika 291 er også anbefalt for marine / Yacht-markedet ) Fins det produkter som tolar UV lyset betre og kan anbefalast? Redigert 30.Juni.2015 av Havlengt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 - Er det nokon som har peiling..? Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 All hvit fugemasse jeg har bruk, er enten blitt gulaktig eller flekkete. Har gått over til å fuge med sort. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Me får håpa at Vanntro dukkar opp med sin kompetanse... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Trur du må over på kvit silikon for å redusere missfarging. På plastbåt bør vel det gå bra. Stål og alu båter som males er vel ikkje så glad i silikon. ..gjenntar at eg trur ! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Eureka Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Jeg bruker utelukkende grå tek7. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 (redigert) Har forsøkt både Sikaflex, Tec7 og flere andre typer, min erfaring er at ingen av de holder seg like fine særlig lenge. Per i dag ser det ut til at siste produkt forsøkt, Simson MSR etellerannet i hvit, holder noe bedre enn de andre, og er forholdsvis enkel å få ren igjen, selv om den gulner litt den også. Redigert 6.April.2016 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Vil silikon fungera over tid? Har ikkje den nokså begrensa heft og mjukheit? kva med silikon og sollys? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.