Kenneth 81 Startet 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2015 (redigert) Som tittelen antyder så vurderer jeg å bytte oljetrykk- og temperaturgiverene på Yanmaren min. Er det noen som vet hva slags gjenger det er på disse giverene på denne motoren? Jeg tror det er 1/8" på oljetrykksgiver og 3/8" på vanntempgiver, men er ikke sikker. Redigert 30.Juni.2015 av Kenneth (KAH81) (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
bergie Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 (redigert) Hei, Jeg monterte denne giveren i min 4JH-HTE i vår Produktnummer hos Best Marin: 793209. Produktbeskrivelse: WEMA giver for olje-/vanntemp. m/alarm 3/8" - SNP-3B - 150131 Gjenger: 3/8” – 18NPT Jeg monterte denne i tillegg til eksisterende alarmgiver. Fjernet blindplugg i termostathuset. Byttet også alarmgiver. Samme gjengene begge steder. Giverne lot seg skru inn begge steder. Kjenner ikke dimensjon for oljetrykkgiver, men vil anta at det er det samme. Redigert 30.Juni.2015 av bergie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 30.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Takk for hjelpen Ikke så ille pris på den der heller. Får ta med skyvelæra ned i båten å sjekke oljetrykksgiveren for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
bergie Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 12.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 Det ble av diverse grunner en litt over gjennomsnittlig lang pause på dette prosjektet, men nå er det (endelig) på tide å få byttet instrumenter å givere! Er det noen her som vet om en 4JH2-HTE skal ha 0-5 bar eller 0-10 bar oljetrykksgiver? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 12.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 (redigert) Er det dette panelet du har, Kenneth ? 4 rett opp og 8 på max ? Må vel bli 0-10 det. 8 på max på dette også: Redigert 12.Januar.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 12.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 Panelet mitt har kun turteller, resten av instrumentene er ettermonterte. Men det ser unektelig ut som at 0-10 vil være den rette varianten. Tar sjansen og bestiller, er dessverre litt for lat til å kjøre bil i over en time for å sjekke når jeg ikke har noe annet jeg skal gjøre i båten. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Seasu Svart 12.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 (redigert) På min 4JH-TE var dette en utfordring. Måtte ha en overgang mellom trykkgiver og blokk med riktige gjenger. Husker desverre ikke hva som passet. Kjøpte i messing+giver fra Yanmar. Redigert 12.Januar.2017 av Seasu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 13.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2017 Da har jeg bestilt Wema Silverline voltmeter, kjøletempmåler med giver og oljetrykksmåler med giver. Gleder meg til å få det montert og testet! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Kenneth 81 Svart 13.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2017 På min 4JH-TE var dette en utfordring. Måtte ha en overgang mellom trykkgiver og blokk med riktige gjenger. Husker desverre ikke hva som passet. Kjøpte i messing+giver fra Yanmar. Yanmar bruker (dessverre) JIS-standard for gjengene på blant annet oljetrykksgiveren. (JIS PT1/8 som er lik 1/8BSPT om jeg ikke husker feil), mens stort sett det som finnes av givere med tommemål er US-standard. Heldigvis så fant jeg overganger fra JIS PT1/8 til 1/8NPT på ebay. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.