Falcon1 Startet 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2015 Jeg har problemer med slakk i sylinder for hydraulikkstyringen. Den er helt lik som vist i denne videoen. Er det noen som vet hva det kommer av eller hvordan man fikser dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 (redigert) Denne slakk er 100% normalt, uten dette vil der blir ingen servo styring, Funksjon av den servo sylinder er at når man dreie på rattet indre kabel bevege seg en vei og ytre kabel prøve å gå andre vei som det er motstand i systemet, pleier den ytre kabel er fast montert, men på en servo sylinder den er festet til er bevegelig del, den er en shuttle ventil som dirigere olje trykk til en side av sylinderen eller de andre. det er noe slakk med moteren stanset men når du starter den og servo pumpe bygge opp trykk så er det litt mindre slakk og sånn funker servo styringen. Men på din båt er den montert litt feil, de to flat side på hylse mellom ventil kropp og ror arm skulle altid vær vertikalt en hver side, din ligger tvers, det er kun for å slakke den stor mutter på styr kabelen litt og rotere den hylser 90 grader og holde den men skift nøkkel og stramme den mutter igjen. Den er viktig til korrekt funksjon iht verksted bok. Så nå har du spart noe tusen lapp, heve de I bensin tanken og god tur. Redigert 1.Juli.2015 av Spannerman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Falcon1 Svart 2.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Takk for tips. Vedlagte video er ikke fra min båt men bare en med samme problem som jeg fant på nettet. På min står de flate sporene helt vertikalt, men slakken er helt lik som på videoen, så kanskje du har rett. Kanskje denne slakken er normal, men jeg har aldri merket den før, og nå merkes det at det "legger" når jeg styrer fra en side til en annen. Det har jeg ikke kjent tidligere. Hmmm... Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Rart det ikke er en settskrue der som holder hylsa i ro. Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Du kan ikke holde hylse i ro som den flytter bak og fram, har montert veldig mange Mercruiser og VP motor som bruke dette system og alle funker sann. Hvis installasjon er gjørt riktig den vil sitte i riktig stilling etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Falcon1 Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Den beveger seg innenfor samme område hele tiden. Jeg kan ikke se noen forskjell på om motoren er i gang eller ikke. Akkurat lik bevegelse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.