Jump to content

Hva er max motor på Pioner 12? 9,9(15) ok? Kort ell lang stamme?

lrrabben

Recommended Posts

Hei.

Har gått til innkjøp av en Pioner 12 (2012 mod) for bruk til hygge og fiske, så nå er neste steg å få skaffet en motor. 

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med bruk av 9,9 (15) hk på denne båten?

Ser at Pioner selv anbefaler 2-5 hk (men ser også at de anbefaler 2-6 hk til Pioner 13 som mange bruker med 9,9/15 hk).

Takk på forhånd for svar og tips :-)

Redigert av lrrabben (see edit history)

Jeg hadde en Pioner 12 i mange år på hytta. Hadde en 4hk motor på den og den satte seg veldig på rumpa når den gikk for full pinne. Stabil båt som er utmerket til å trekke garn fra, men aldeles ingen speedbåt. Skrogformen gjør den ikke så egnet for fortkjøring. Vil tro Pioner ikke kastet terning når de bestemte anbefalt motorstørrelse....

La meg sitere fra Pioners nettside: 

"Det er få ting som bringer deg så tett på naturen som en rotur. Ved garnfiske vil du sette pris på en stødig båt. Lavt tyngdepunkt og unik bunnkonstruksjon gjør dette til en trygg båt som egner seg for de minste 4-takterne."

Gjesp....

Redigert av Grønnskollingen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...