lrrabben Startet 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2015 (redigert) Hei.Har gått til innkjøp av en Pioner 12 (2012 mod) for bruk til hygge og fiske, så nå er neste steg å få skaffet en motor. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med bruk av 9,9 (15) hk på denne båten?Ser at Pioner selv anbefaler 2-5 hk (men ser også at de anbefaler 2-6 hk til Pioner 13 som mange bruker med 9,9/15 hk).Takk på forhånd for svar og tips :-) Redigert 30.Juni.2015 av lrrabben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 har kjørt en slik med 8hk - kjentes ut som at det var nok..! Skulle jeg hatt 9.9/15hk så er Pioner 12 Maxi et mye bedre valg. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
lrrabben Svart 30.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Takk for svar :) Flere med erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 (redigert) Jeg hadde en Pioner 12 i mange år på hytta. Hadde en 4hk motor på den og den satte seg veldig på rumpa når den gikk for full pinne. Stabil båt som er utmerket til å trekke garn fra, men aldeles ingen speedbåt. Skrogformen gjør den ikke så egnet for fortkjøring. Vil tro Pioner ikke kastet terning når de bestemte anbefalt motorstørrelse.... La meg sitere fra Pioners nettside: "Det er få ting som bringer deg så tett på naturen som en rotur. Ved garnfiske vil du sette pris på en stødig båt. Lavt tyngdepunkt og unik bunnkonstruksjon gjør dette til en trygg båt som egner seg for de minste 4-takterne." Gjesp.... Redigert 30.Juni.2015 av Grønnskollingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.