Jump to content

Sleipner oljesmurt pakkboks - strak aksel - mye problemer

Baard

Recommended Posts

Hei.

Kjørte ny tur i dag på en drøy time. Skal hente nye puter til salongen. Noe varmere pakkboks, litt i overkant av 50 grader. Jeg tror dette skyldes mer varmeeksponering fra aksel og girkasse enn at boksen "går varm". Ser at det er litt forskjell i temperatur litt avhengig av hvor på boksen jeg sikter ir termometeret. Båten virker som fungerer mye bedre. Også roligere ved tomgangskjøring med giret inne. Skal kjøre tilbake om en stund, og skal da teste litt høyere fart mot slutten for å se hvordan dette påvirker boksen. Men regner ikke med at dette er noe problem nå. Det er jo andre tråder her som beskriver 60-80 grader på tilsvarende pakkboks.

I dag starter ferien! Håper at ikke en eneste skrutrekker skal frem i ferien :-)

/Baard

Skal kjøre tilbake om en stund, og skal da teste litt høyere fart mot slutten for å se hvordan dette påvirker boksen. Men regner ikke med at dette er noe problem nå. Det er jo andre tråder her som beskriver 60-80 grader på tilsvarende pakkboks.

I dag starter ferien! Håper at ikke en eneste skrutrekker skal frem i ferien :-)

Finn en hekk-sjø så du får ut lufta fra hylserøret.

Noen av produsentene av  de oljefylte pakkboksene har  tatt til vettet  og har  lufteskrue på sjøvannssiden. 

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Finn en hekk-sjø så du får ut lufta fra hylserøret.

Noen av produsentene av  de oljefylte pakkboksene har  tatt til vettet  og har  lufteskrue på sjøvannssiden. 

Jeg har sleipner sin boks, den har lufteskrue på toppen. Lufter hver gang båten har vært på land. Før når jeg hadde fettsmurt tok jeg av slangeklemmen og luftet med en skrutrekker. Jeg har også forsøkt å åpne lufteskruen etter en tids gange, og vannet som kommer inn da er ganske varmt, så det er ikke særlig mye sirkulasjon der tror jeg.

Takk for tipset uansett!

/Baard

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...