Fantino Startet 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2015 Er i ferd med å kjøpe en Greenline 33. De leveres tilsynelatende med ankeret under som standard. Noen som har peiling på hvilken type anker dette er, og om jeg kan forvente byssanlull eller våkenetter når jeg bruker det? Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Den som står litt bortafor her? Kristiansand gjestehavn? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 (redigert) Pool N Har ingen kjennskap til egenskapene. Redigert 30.Juni.2015 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Fantino Svart 30.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Nei, den befinner seg adskillig nærmere Stavanger.. Er pool-n/w å regne som bysselall eller våkenatt? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 (redigert) Om ikke identisk, så minner kontruksjonen om Danforth anker minus stengene som stikker ut på siden. Danforth satt på mange princess og Fairline båter på 80-tallet. Foreldrene mine hadde p35 i 10 år fra '85 med slikt anker forut og jeg erindrer ikke at vi drev av noen gang. Redigert 30.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Big Horn Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Tror nok ikke det er Pool N. Disse starter ifg. tabellen fra 320kg......................... Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Tror nok ikke det er Pool N. Disse starter ifg. tabellen fra 320kg......................... Det er nok ikke Pool N, men har sannsynligvis tilsvarende egenskaper. Pool N produseres som Pleasure Craft anker fra 8 kg til 48 kg. http://marinedeckequipment.com/product/hhp-pool-pc-anchor/ Jeg har selv laget anker inspirert av Pool anker https://baatplassen.no/i/topic/94449-miniprosjekt-hjemmelaget-sandanker/ Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 De produseres visst i alle størrelser, men det virker som de hovedsaklig blir brukt på store skip. Finner ingen tester for småbåtanker av denne typen heller. Tipper en av grunnene til at skip går for flate, Danforth-liknende anker er at de henger på skipssiden, ikke i baugen. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Fantino Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Fant en Spec på nett der det står at de leveres med 20 kg 'Pool' type anchor. Antar anførselstegnene betyr at det ikke er produsert av Pool. Ser ut for at jeg må teste selv. Hvilken type nye 'superankere' vil kunne henge noenlunde oppi det klysset hvis jeg ikke er fornøyd da? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Testa det ut i natt. Det satt godt på leirebunn i ganske frisk vind. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Det høres bra ut. Pleier å være leire eller gjørme på mange av mine favorittplasser i distriktet. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Fant en Spec på nett der det står at de leveres med 20 kg 'Pool' type anchor. Antar anførselstegnene betyr at det ikke er produsert av Pool. Ser ut for at jeg må teste selv. Hvilken type nye 'superankere' vil kunne henge noenlunde oppi det klysset hvis jeg ikke er fornøyd da? Fortress gjør det bra i mange tester, om du vil se på (flate) alternativer. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.