BornToFly Startet 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2015 Vi skal seile fra Stavanger til Latvia i August, og jeg sitter her å prøver og planlegge ruten. Det er flere alternativer jeg har vurdert. - Holde langs kysten over til Gøteborg og ta Gøta-kanalaen for så å krysse østersjøen. Eventuelt å seile rundt sverige langs kysten. - Seile til mandal, over til Hanstholm(Har lest at denne havnen ikke er noe attraksjon akkuratt) for så å holde kysten langs Danmark og ned ved København. så er det om vi skal opp svenskekysten eller gå direkte østover langs Polen og Baltikum. - Seile til Grimstad/Arendal. Fra der så krysser vi over til Hirtshals, og følger kysten videre slik som i forrige alternativ. Noen som har noen innslag/forslag til andre ruter eventuelt kan gå god for noen av de jeg har lagt opp? Er det spesielle steder som må besøkes? Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Fra Stavanger hadde jeg vurdert Limfjorden (inn ved Tyborøn (stavet på en annen måte), og syd for Sverige en vei. Norskekysten så Gøta kanal andre veien. Kommer an på hvor mye tid dere har. Gøta kanal tar tid. Danmark/syd Sverige er veldig forskjellig fra skjærgården langs norskekysten/bohuslen og ut fra Stockholm. Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Hei, Jeg skal gå med motorbåt fra Stavanger til Gdansk i sommer og planlegger en rute fra sørlandet over til Skagen og videre langs østkysten av Danmark ned til Nord Tyskland. Så følger vi kysten av Tyskland østover og videre til Polen. Vil bruke turen som en ferie med korte dags etapper og mellom 2-3 uker totalt. Skal ta båten hjem neste sommer og skal da planlegge en rute via Sverige og kanskje kanalene fra øst til vest. https://baatplassen.no/i/topic/118107-b%C3%A5tturen-i-sommer-blir-fra-stavanger-til-gdansk/ Sitér dette innlegget Link to post
BornToFly Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Vi har et sted fra 4-6 uker. Jeg så også på den ruten gjennom Limfjorden, men tenkte at det ville ta for lang tid. Vi skal ikke seile tilbake til Norge før neste år, så det blir hele 4-6 uker å seile til Latvia. Hvor lang tid tar det å seile gjennom Limfjorden ca? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Seil ned til Farsund og derfra rundt Skagen til Sverige/Gøta kanal. Så over østersjøen til Latvia. Sitér dette innlegget Geir Link to post
BMF Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Limfjorden tager 1/2 til 3/4 dag med god fart Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Laholm Svart 21.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2015 Og da har man gått glipp av en masse flotte steder...... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
arkmarin Svart 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Jeg ville gått Farsund - Thyborøen - Limfjorden - (København) - sørkysten av Sverige - Øland Gotland og så over Østersjøen. Alternativt: Mandal - Skagen - Gøteborg - Gøta Kanal - Gotland -og så over Østersjøen til Latvia Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
BornToFly Svart 23.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Mange flotte innlegg her! Avreise neste uke. Vi gleder oss! Jeg skal forsøke å holde denne tråden oppdatert med hvilket rute vi velger :) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Og bilder, masse bilder ;) Sitér dette innlegget Link to post
BornToFly Svart 23.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Det skal vi nok klare å fikse :) Sitér dette innlegget Link to post
BornToFly Svart 24.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Hit skal vi dra ut og fly! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.