Jump to content

Seile fra Stavanger til Latvia. Noen som har tips til rute?

BornToFly

Recommended Posts

Vi skal seile fra Stavanger til Latvia i August, og jeg sitter her å prøver og planlegge ruten.

Det er flere alternativer jeg har vurdert.

- Holde langs kysten over til Gøteborg og ta Gøta-kanalaen for så å krysse østersjøen. Eventuelt å seile rundt sverige langs kysten.

- Seile til mandal, over til Hanstholm(Har lest at denne havnen ikke er noe attraksjon akkuratt) for så å holde kysten langs Danmark og ned ved København. så er det om vi skal opp svenskekysten eller gå direkte østover langs Polen og Baltikum.

- Seile til Grimstad/Arendal. Fra der så krysser vi over til Hirtshals, og følger kysten videre slik som i forrige alternativ.

Noen som har noen innslag/forslag til andre ruter eventuelt kan gå god for noen av de jeg har lagt opp?

Er det spesielle steder som må besøkes?

Fra Stavanger hadde jeg vurdert Limfjorden (inn ved Tyborøn (stavet på en annen måte), og syd for Sverige en vei. Norskekysten så Gøta kanal andre veien. Kommer an på hvor mye tid dere har. Gøta kanal tar tid. Danmark/syd Sverige er veldig forskjellig fra skjærgården langs norskekysten/bohuslen og ut fra Stockholm.

Hei,

Jeg skal gå med motorbåt fra Stavanger til Gdansk i sommer og planlegger en rute fra sørlandet over til Skagen og videre langs østkysten av Danmark ned til Nord Tyskland. Så følger vi kysten av Tyskland østover og videre til Polen. Vil bruke turen som en ferie med korte dags etapper og mellom 2-3 uker totalt.

Skal ta båten hjem neste sommer og skal da planlegge en rute via Sverige og kanskje kanalene fra øst til vest.

https://baatplassen.no/i/topic/118107-b%C3%A5tturen-i-sommer-blir-fra-stavanger-til-gdansk/

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...