Sandvik 25 Startet 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2015 Hei alle! Jeg er ny medlem på forumet å ønsker hjelp med min perkins diesel.. Motoren er veldig vanskelig å få start på når den er kald.. Har nettopp skiftet glødeplugger uten noe større forskjell... Hva med luft i dieselsystemet kanskje? Ide om hvor jeg eventuelt skal begynne å lufte? mekanisk (fødepumpe). I forbindelse med skifte av plugger målte jeg at strømtilførseln til pluggene, det er ok. På forhånd takk! Hilsen Jonas Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Hvis det er manglende diesel som et problemet skyldes det I så fall lekkasje et sted som slipper inn luft og tillater dieselen å renne tilbake fra pumpa til tanken. Mulig, men vanskelig å feilsøke. Enkelte motorer har en enveisventil på innløpet til pumpa for å avhjelpe dette, om Perkins har dette vet jeg ikke. En quick fix kan uansett være å installere en slik enveisventil. For å sjekke om dette er problemet, kan du jo prøve å lufte motoren før start og se om den starter lettere da;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TMe Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Bruk full gass når du skal starte. Er batteri og startmotor I orden så du får tilstrekkelig turtall I startøyeblikket? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 En klassiker blandt alle Perkins jeg har vert borti, er som Index sier diesel som renner tilbake i tanken. Siste nå er to små hjullastere vi har. Den ene starter momentant, men dør ut etter noen sekunder, av og til klarer vi holde den i live dersom "bånn gass" holdes. Problemet avhjelpes ved at en pumper godt på fødepumpen før start. Dette tyder jo på at maskinen går på diesel som står i innspr. pumpe/elementer og rør. Min teori er at det kan lekke inn luft fra fakkelstart, og har tenkt å koble denne fra for om mulig finne feilen, men har ikke kommet så langt ennu.... Mitt råd til deg, Sandvik25; er å pumpe lenge på fødepumpe før du forsøker start. Ellers er jo dette motorer som går tusner på tusner av timer før overhaling skulle bli nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Sandvik 25 Svart 2.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Her va det masse nyttige tips at få ser jeg Skal ta med meg dette ned i båten imorgen for å sjå om noe av dette hjelper.. Akkuratt slik du beskriver det tb55 oppfører seg min motor, når motor startes for første gang så starer den men dauer etter et par sekunder. Men som sagt skal ned å prøve imorgen Kommer tilbake når jeg vet mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.