Terje 23 Startet 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2015 Eg har eit problem. Første dagen min på ferie låg vi til havn sløkte motoren. Dagen etter på klarte vi ikkje å starte den. Eg tilbrakte 6 timer med å bytte dieselfilter og lufte systemet utand hell. dagen etterpå fekk eg båtmekanikker på besøk, han sa det var stempel ringene eller ventilene som var øydelagt. Eg har no bytta stempelringer, slipt ventiler, bytta ei ventil fjær, montert alt igjen, lufta dieselen. No har eg tømt 1 og eit halvtbatteri utand å få start på den. har nokon forslag til ting som kan være gale? Setter veldig stor pris på forslag. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Kommer det diesel frem til dysene? Og ikke minst, ut av dysene? I så fall burde den starte. Med mindre du har krysset støtstengene, feilstilte ventiler etc. Veldig rar diagnose du fikk av mekanikeren der, en slik plutselig stopp relaterer seg neppe til verken stempelringer eller ventiler. Dette gir mer snikende problemer, dvs de øker over tid. Jeg vi tro den opprinnelige feilen (som sikkert fortsatt er der), relaterer seg til regulator, dieselpumpe eller stoppmekansime. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Terje 23 Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Tusen takk for svar. Det kommer diesel frem til dysene, kva trykk veit eg ikkje. Ut av dysene veit eg ikkje. Eg skal dobbelt sjekke ventil stillingene i kveld. stoppmekanismen demonterte eg og sjekka før i dag. Regulatoren er vel i dieselpumpo. Kan dysene bli tett over natto? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Nei, neppe begge to i alle fall! Kommer det diesel så er det neppe regulatoren. Prøv med litt olje i sylindrene, tenner den ikke da kan det være at du har gjort noe feil med ventilene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TMe Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 (redigert) Bruk varmluftpistol rett I innsuget uten luftfilter og full gass. Dette mens du kjører motoren på starteren. Lad opp batteriet først så du får godt turtall. Olje som Index beskriver er bra, men vanskelig uten å ta ut dysene. Du kan ev. sette en tynn slange på ei pumpekanne og stikke inn I innsuget. Prøv varmluft først. Motoren vil nok bedre seg og bli med startvillig når den får gått noen timer. Redigert 1.Juli.2015 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.