Benjamin98 Startet 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2015 Hei! Jeg kjøpte meg nettop en sunwind 14 som jeg har pussa opp i ca 14 dager nå. Fikk den endelig på vannet og den vil ikke gå som den skal. Bare fusker hele tiden samma hvilke turtall. Den vil ikke gå for fult heller den sliter å gå i plan og fikk kun 18-20knop. Denne båten skal gå i ca 30knop med en 30hk. Nettop bytta plugger og olje. Tokk av gassern i går og den ser ganske strøken ut dysa var ikke tett. Prøvde også å pumpe bensin når jeg kjørte funka heller ikke. Skrudde av pluggen og tokk bilde neddi. Den øverste sylla så fin ut men når jeg tokk bilde av den andre så var den ganske tørr og så nesten ut som rust på toppen av stempelet. Kan det være dette? Forige eier sa att han ikke hadde noen feil og att den gikk som den skulle. Jeg dro en tur på fjorden i går og skrudde av motoren så den ble litt kald. Starta opp å gidde bånn gass da gikk den faktisk bra! Rett opp i plan å greier men etter ca 30sek så gikk den dårlig igjen. (Kommer masse kjølevann) Legger med noen bilder og en video Er langstammet motor men akterapeilet er bygd opp. (Har sikkert noen skrive feil her) Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Coil, pluggledning og plugg er feilkilder. Det kan se ut som om du mister gnist på en sylinder.Rust i sylinder? Blir pluggene like svarte? Hvis en blir blank og fin så får du inn vann i sylinderen. Da er det på tide med en reparasjon, kvikt før du ødelegger veiva! Sitér dette innlegget Link to post
Benjamin98 Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Coil, pluggledning og plugg er feilkilder. Det kan se ut som om du mister gnist på en sylinder. Rust i sylinder? Blir pluggene like svarte? Hvis en blir blank og fin så får du inn vann i sylinderen. Da er det på tide med en reparasjon, kvikt før du ødelegger veiva! Hei, nja den ene pluggen var mer svart og mere olje på. Den andre var mer brun og tørr Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Da mister den gnisten på den som var mer svart.Ikke noe problem med vann i sylinder da, med mindre den andre var brun og tørr på grunn av rust.Brunt belegg er normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Benjamin98 Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Da mister den gnisten på den som var mer svart. Ikke noe problem med vann i sylinder da, med mindre den andre var brun og tørr på grunn av rust. Brunt belegg er normalt. Tror jeg vet hva som er feil nå. Fungerte fint før vi begynte å koble opp el starten. Da vi måtte trekke om noe ledinger osv. Men skal prøve å sette sammen igjen i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Benjamin98 Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Bytta kun tilbake til de gamle pluggene,fungerer bra nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.