Poopadoop Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Flagger er ikke ditt. Flagget er alles, flagget tilhører Norge. Slik ser jeg på saken. Det har med tradisjon og respekt å gjøre. Hvis du skal bruke et symbol på Norge, så får du følge flaggregler også. Om det er ekte regler eller uskrevne regler har ingen betydning, det er snakk om respekt for et viktig symbol synes jeg. Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Astor Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Å høre andre signaliserer at klokken er msnge og flagget skal ned er for oss en hyggelig påminnrlse i hyggelig lag er det fort gjort å glemme flagget. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mulligan Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Andre kan si, mene og tute som de vil. Flagget er nasjonalitetsmerket mitt. Det går opp når jeg forlater hjemmehavn, og går ned når jeg er er tilbake i hjemmehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Personer som uttrykker misbehag med de som ikke følger tradisjonene skaper mindre forståelse for tradisjonene, noe som fører til at tradisjoner står svakere. "Sure gubber" er nok mest interessert i å uttrykke misnøye/framså som mer opplyst, enn faktisk å skape entusiasme for tradisjoner og videreføring av disse. Forøvrig: Når stortinget er under kommando (dvs at stortinget er samlet) flagges det også, selv om det er midt på natten. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 (redigert) Flaggregeler for fritidsfarende (2 stk): (1.1) Flagget går ned når en kryper til køys og "kontortiden" er over. (1.2) Flagget heises når en måtte finne det for godt. Redigert 2.Juli.2015 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Uglesett Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 For egen del kan gjerne flagget henges opp 1. mai og tas ned 1. oktober. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Ja og nei... Mener å huske at du KAN ha flagget oppe etter kl 21 under fart, men ikke pålagt. I utlandet, og spes utenfor Skandinavia i f.eks Tyskland vil jeg ikke anbefale og være underveis uten flagget oppe med utenlandsk båt... Har hørt det kan koste dyrt og føre med seg en overhøvling på tysk man sent vil glemme, Hehe ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bay_liner Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 (redigert) I utlandet, og spes utenfor Skandinavia i f.eks Tyskland vil jeg ikke anbefale og være underveis uten flagget oppe med utenlandsk båt... Har hørt det kan koste dyrt og føre med seg en overhøvling på tysk man sent vil glemme, Hehe ;-) Som: Geschossen werden wer das....... Redigert 2.Juli.2015 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
bliss X Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Gjør som de fleste dvs opp med flagget om morgenen og ned kl 21. Denne tutingen som en del driver med i synes jeg er harry. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Eh, tror jeg pakker ned flagget. Dumt om en skulle støte noen med feil flaggføring eller annen manglende kultur og kunnskap om tradisjoner og sermonier knyttet dertil. Spiller tross alt absolutt ingen rolle om en har flagg opp eller ikke på en fritidsbåt i Norge. Får ta det opp om jeg glir over grensa og ut av landet med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 .... Tipper neste tema som kommer opp i en ny tråd er enten fjordploger eller de som lar fenderene henge ute under fart.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Sist vi var ute oppdaget jeg at vi hadde seilt med en fender hengende. Kjente skammen satt i meg ganske lenge ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Fortvil ikke Pinkvin. Det kan ordnes ved å betale avlatspenger. Kontonr til BP er: 1001.22.30003 Det må aldri gjenta seg ellers må du søke hjelp hos L. Ron Hoover og da går det slik (utdrag): [JOE:]Are you telling meI should come out of the closet now Mr. Ron?[L. RON HOOVER:]No, my son!You must go into THE CLOSETAnd you will haveA lot of fun!That's where they all liveSo if you want anAppliance to love youYou'll have to go in thereN' get you one[JOE:]Well...that seems simple enough...[L. RON HOOVER:]Yes, but if you want a really GOOD one,You'll have to learn a foreign language...[JOE:]German, for instance?[L. RON HOOVER:]That's right...A lot of really cute ones come from over there!(Fifty bucks, please) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.