Jump to content

Tuting for å få andre til å fire flagget

Janda

Recommended Posts

Flagger er ikke ditt. Flagget er alles, flagget tilhører Norge. Slik ser jeg på saken. Det har med tradisjon og respekt å gjøre. Hvis du skal bruke et symbol på Norge, så får du følge flaggregler også. Om det er ekte regler eller uskrevne regler har ingen betydning, det er snakk om respekt for et viktig symbol synes jeg.

Personer som uttrykker misbehag med de som ikke følger tradisjonene skaper mindre forståelse for tradisjonene, noe som fører til at tradisjoner står svakere. "Sure gubber" er nok mest interessert i å uttrykke misnøye/framså som mer opplyst, enn faktisk å skape entusiasme for tradisjoner og videreføring av disse.

Forøvrig: Når stortinget er under kommando (dvs at stortinget er samlet) flagges det også, selv om det er midt på natten.

Ja og nei... Mener å huske at du KAN ha flagget oppe etter kl 21 under fart, men ikke pålagt.

I utlandet, og spes utenfor Skandinavia i f.eks Tyskland vil jeg ikke anbefale og være underveis uten flagget oppe med utenlandsk båt...

Har hørt det kan koste dyrt og føre med seg en overhøvling på tysk man sent vil glemme, Hehe ;-)

Mvh. SAP

I utlandet, og spes utenfor Skandinavia i f.eks Tyskland vil jeg ikke anbefale og være underveis uten flagget oppe med utenlandsk båt...

Har hørt det kan koste dyrt og føre med seg en overhøvling på tysk man sent vil glemme, Hehe ;-)

Som: Geschossen werden wer das.......

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Guest Avmønstret#

Eh, tror jeg pakker ned flagget. Dumt om en skulle støte noen med feil flaggføring eller annen manglende kultur og kunnskap om tradisjoner og sermonier knyttet dertil.

Spiller tross alt absolutt ingen rolle om en har flagg opp eller ikke på en fritidsbåt i Norge. 

Får ta det opp om jeg glir over grensa og ut av landet med båten. 

Fortvil ikke Pinkvin. Det kan ordnes ved å betale avlatspenger.

Kontonr til BP er: 1001.22.30003

Det må aldri gjenta seg ellers må du søke hjelp hos L. Ron Hoover og da går det slik (utdrag):

[JOE:]
Are you telling me
I should come out of the closet now Mr. Ron?

[L. RON HOOVER:]
No, my son!
You must go into THE CLOSET
And you will have
A lot of fun!
That's where they all live
So if you want an
Appliance to love you
You'll have to go in there
N' get you one

Well...that seems simple enough...

Yes, but if you want a really GOOD one,
You'll have to learn a foreign language...

German, for instance?

That's right...
A lot of really cute ones come from over there!
(Fifty bucks, please)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...