Jump to content

Erfaringer med Low-E isolasjon?

MR Swe

Recommended Posts

Jeg har fått klint opp dette i vinter og er veldig fornøyd. Det  jeg ikke er fornøyd med er at de faktisk anbefaler den dyrest 3m limen på spray som finnes i hele verden....... Noen steder var den ikke god nok og fant frem den gode gamle kontaktlimen som gjør alle så lykkelige etter en stund med nebbet i nærheten av boksen.

Bortsett fra det så er den matten enkel å jobbe med

Fikk en prøve på Low-e her om dagen og testet liming med Cascoflex mot en bordbit. Når jeg nå prøver å løsne isolasjonen deler den seg i to lag. Dermed ser det ut til at man ikke trenger hverken dyr spraylim eller sånn lim som det blir mer og mer gøy å bruke Har forøvrig brukt denne limen til å lime skrogtrekk både direkte til skuteside og til Armaflex. Sitter som bare det og er så og si helt luktfri. Tenkte å isolere med Low-E på skuteside bak "kjøkkenbenken " og salongen nede i båten. Ble litt usikker når jeg så tykkelsen men leverandøren mener jo at det er gode greier. Dere som har brukt det, merker dere stor forskjell eller?

Etterisolere huset med Low-E ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

tenkte fremst ha den som isolasjon under dørkplaterne.( mot motorstøy) Kansje de er mer beregnet for isolasjon mot fukt/kylde?

Lydisolasjon krever nok helt andre tyngder i matten, evt. spesialprodukter som jo også finnes.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Leverandøren påstår jo at den er støydempende og at den skal tilsvare 10cm konvensjonell isolasjon. Tillater meg å tvile litt på det men har et par ruller stående i kjelleren for isolasjon av varmeanlegg. Ser så langt veldig bra ut, lett å jobbe med men kan ikke si noe om isolasjonsevne enda...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Jeg monterte på skrog, oppunder dekk og i motorrom sist vinter, utgangspunktet mitt var en helt ribbet lugar. Etter at jeg fikk på plass denne matten var temperaturen sånn at jeg kunne slå av varmen og kun bruke sol inni der. Nå når båten er på sjøen så er det helt klart mindre bølgeslag og skvulp å høre (ideelt for de som ikke liker slikt om natten ?? ). Kondens er jeg kvitt også, var en plage særlig bak bysse og skap. Motoren er definitivt blitt mindre støyende påstår også familien min. Jeg var selvsagt skeptisk til at dette tynne produktet kunne gjøre annet enn å koste penger. Gjenstår å se om denne festen er varig da men er fornøyd hittil

• 1 år senere...
  • 6 måneder senere...

Uten å ha noen tall på det så kan jeg med stor sikkerhet si at å sammenligne med 10 cm konvensjonell isolasjon er helt bak mål men den er lett å jobbe med. Der jeg bruker den er der ikke så mange andre alternativer. Sølvtapen de selger til skjøtene er meget god.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Jeg har hatt dette i et par år nå og er storfornøyd, varmt og godt og kondens på skott er helt borte. Det eneste jeg ikke var fornøyd med var den anbefalte spraylimen som hadde en pris på over 300kr pr boks. Kjøpte et par av den typen men gikk over til kontaktlim av den gode gamle løsemiddelbaserte typen som ikke lenger er i salg

Uten å ha noen tall på det så kan jeg med stor sikkerhet si at å sammenligne med 10 cm konvensjonell isolasjon er helt bak mål men den er lett å jobbe med. Der jeg bruker den er der ikke så mange andre alternativer. Sølvtapen de selger til skjøtene er meget god.

Hei.

Har du brukt lim for å feste isolasjonen. Ser i et innlegg lenger oppe at det er brukt Cascoflex.

Brukte denne her:

bilde

Bruks som kontaktlim men den hogger ikke på langt nær så godt som vanlig kontaktlim. Smøres på begge flater og må tørke en tid. Jeg limer dette i et siporextak med varmerør/fordelingsplater under så det er ikke særlig flatt men funker ganske greit.

bilde

Brukte denne her:

Bruks som kontaktlim men den hogger ikke på langt nær så godt som vanlig kontaktlim. Smøres på begge flater og må tørke en tid. Jeg limer dette i et siporextak med varmerør/fordelingsplater under så det er ikke særlig flatt men funker ganske greit.

Blir det mye gass når du bruker denne limen? Ser det er folie på den siden som vises på bildet, men er det folie på begge sider?

Nei, den er vannbasert og lukter lite. Folien er bare på utsiden.

• 2 år senere...
Houselesshome skrev 1 time siden:

Syns det var litt stiv pris for ein taperull

Joda, den er litt dyr men VELDIG god. Klistrer godt og er litt mer fleksibel og sterkere enn annen sølvtape.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...