Jump to content

Kjøpe båt uten Mercruiser 5.7 - Vanskelig å finne motor?

Rs2-GTi

Recommended Posts

Var i går og så på en Fletcher Arrowhead 21 fot fra 1985 til en meget overkommelig pris. Forutenom et par hjemmesnekrede løsninger som var litt snodige, så fremstod båten som hel og pen. Men båten mangler motor! Det hadde vært orginalt en Mercruiser 5.7 i denne som hadde blitt frostskadet med påfølgende rustskader i motor, og nåværende eier hadde kastet motor, og tatt vare på mye av delene rundt. 

Så hvor vanskelig er det å få tak på en slik motor til en overkommelig penge? Eventuelt hvilke andre motorer kan jeg bruke i stede med et Aplha One drev? Jeg må bestemme meg i dag om jeg skal ha båten, selgeren skal ha 6000 kr for den og det virker for meg som en mer enn fair deal. 

Men maks ser jeg for meg at båten er verdt 60.000 kr ferdig, og kanskje mindre - da er det liten vits om jeg må legge ut 30-40.000 for en av motorene jeg ser på Finn. Men dette er jo nyere og overhalte motorer, finner liksom ingen gamle og billigere. 

Hvis han har tatt vare på alt av mariniseringsdeler burde ikke dette være noe problem. 5,7l V8 er vel bortimot verdens vanligste motor, og det er mange amcarsjapper som kan fikse en brukt/overhalt slik til deg. Ville ha vurdert en helt ny, prisen er uansett ikke ille.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Bare å fleske til på denne så blir du fornøyd  :smiley:

bilde

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...