Jump to content

Tips til hurtig Walkaround med soveplass

Marifjøra

Recommended Posts

Hei

Eg driver å ser på walkaround båter med sovekabin og tenkte å høre litt her med dei som har slike eller har hatt/testet. Spesielt med tanke på høyde på toalett /cabin og lengde på soveplass.

Eg har prøvd Hydrolift f26, og den kom litt til kort med en heller dårlig kabin, Og det at der er få med skikkelige diesel å få tak i. Knappe 40knop i et slikt skrog blir litt kjedelig.

Windy oceancraft likte eg vel heller ikkje sånn 100%

Eldre dmax diesel er eg ganske skeptisk til og bensin innenbords er helt uaktuelt då sånt er kun salgbart frå Stavanger og østover.

Budsjett opp mot 950k.

Diesel ( foruten båter med påhengsmotor)

44-50knop

Bra skrog som tåler litt sjø

Toalett

Soveplass til 2 (over 2 meter)

Båter eg ser på :

Coaster 800

Cormate T27-T24

Goldfish 28

goldfish 32 (eldre båt men dyre)

Stormway F29

Ser også på Gozzi sin 24wa, men tenker fort at den kanskje blir litt trang innvendig. Pluss for at den er innenfor budsjett som ny. Samme med cormat T24, men den er i tillegg griselekker.

Eg bur jo på Vestlandet so eg lurer jo litt på korleis dei her båtane er når det regner litt. Tåler seter m.m det eller er det kalesje som gjelder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...