Josteiin Startet 3.Juli.2015 Del på Facebook Startet 3.Juli.2015 Har en 17fot med Volvo penta 3l 170hk. 5sylindra med 3 forgassere. Mer info kan ordnes. Motor er nyoverhalt og sviver pent. Sliter med at den brenner coilen etter ca 1-2timer kjøring. Motstand på coil er montert utenom. Noen som har noen formening om hva problemet kan være? Mistenker mulig kabler til tenning? Alle svar settes pris på. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2015 Del på Facebook Svart 3.Juli.2015 Hva mener du med at motstand er montert utenom? Har du forbikoplet motstanden? I så fall er det ikke rart at du brenner coiler... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Josteiin Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2015 Neinei ? er ikke coil med motstand i, så det er blitt montert på. Så er ikke den. Kan slenge ut et bilde etterpå Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2015 Del på Facebook Svart 3.Juli.2015 OK. En coil beregnet på formotstand vil ikke tåle 14-15 volt over tid. Men en vanlig 12 volt coil for bruk uten motstand tåler det helt greit. Kontrollspørsmålet da blir vel om du har unormat høy ladespenning på båten? I så fall er det ikke bare coilen som ikke har det så godt ombord... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Josteiin Svart 8.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Båten har ikke vært i bruk på 3 år, så er et lite oppussings prosjekt. Skal prøve å få liv i motor i morgen, hvis den sviver så skal jeg få målt litt og se om jeg finner ut av noe. Skrev at det var en femmer, men den er seksylindret. Slenger med noe bilder :) Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Hei! Hiv meg på her, har skrudd "litt" (mykje) motor oppigjennom Eg er enig i at du må kontrollmåle spenninga inn. Eventuelt kan du sjå om det også vert kolaps på formotstanden. Eg ville valgt å logge spenninga du har med eit bedre multimeter. Mitt Fluke kan logge over døgn & lagrer høgaste&lågaste verdi. Då vil du sjå om det kjem unormalt høge verdiar. Åssen coil er det du brukar? Det er coil å få kjøpt i markedet som både koster & takler ein del meir fluktuerande spenning. Har du andre forbrukarar inne som kan forstyrre? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Vil tro du har koplet feil. Coilen skal kun ha strøm utenom motstand under start. Straks du slipper nøkkelen skal den ha tilførsel via motstanden. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
adeneo Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Volvo penta 3l 170hk. 5sylindra med 3 forgassere. Det du har er altså noe så grusomt som en AQ170, en sekssylindret rekkemotor med tre forgassere. Dersom coilen brenner opp etter bare et par timer, så ville i det minste jeg sjekket pluggledninger og tennplugger nøye, strømmen må ut et sted, og slår den tilbake i coilen så brenner den opp forholdsvis raskt. Det samme skjer jo også dersom spenningen inn er for høy og du ikke har riktig motstand. Sitér dette innlegget Link to post
Josteiin Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Prøvde å få start i dag, får bensin men vil ikke tenne. Er gnist på stiften, men minimal gnist på plugg. Er ikke koplet på motstand. Tror alt av ledningsnett bare må fjernes og kobles på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Er det gnist på stiften er kondensatoren gåen.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.