Jonas78 Startet 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2015 Hei, jeg lurer på om noen vet hva jeg skal gjøre for å få mindre effekt av påhengsen til gummibåten. Tenkte å la ungene kose seg i lettbåten, men 6 HK er litt for mye for den, og den er vanskelig å kontrollere når den går på full guffe. Er det noen som har noen ideer til hvordan jeg enkelt kan få ned effekten på den, og effekten tilbake når jeg trenger den selv? (Ps, ikke diskusjon om jollebruk i uthavn osv, dette har vi full kontroll på og en strupet 6 hk bråker like mye som en motor på tomgang :-) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Kaffelars Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Finn et sted å gjenge i en skrue, som begrenser forgasserarm/spjellet til eks. 50%? Evt. slakke vaierne fra rorkulten om mulig for samme effekt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Eller gjøre som produsenten ofte gjør, lage en plate mellom innsug og forgasser med mindre hull. begynn gjerne med et hull på 5-6mm, og borr opp til farten er passé... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Windy37GM Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 (redigert) Slakk gasswire (festet til forgasser med 1 skrue) så den ikke klarer å gi full gass. enkelt å reversere når du vil ha mer futt Redigert 3.Juli.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jonas78 Svart 6.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Takk, skal prøve, og legge ut bilder av hva jeg gjør. Blir nok noen uker til mest sannsynlig da det først er ferie uten båt. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
880 Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Hadde samme problemstillingen med en 8 hk Tohatsu. En strips med krok på ble festet slik at jeg kunne hekte feste opp på en arm til forgasseren. Reduserte maks pådrage etter etter behov og var enkelt å hekte av når behovet ikke var der. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.