Cheng Startet 3.Juli.2015 Del på Facebook Startet 3.Juli.2015 (redigert) Hei, har en Volvo Penta D4-260 og turteller med LCD display Hadde vært kjekt å kunne sett dieselforbruk i LCD displayet på turteller. Hvor mye kan en forvente å måtte betale for å få oppdatert software til "Trip Computer"? Fant en ca. 5 år gammel post her på forumet hvor en mente han hadde i 1998 betalt ca 5 båtpenger (5000,-) for dette. Noen som vet ca. hva en må ut med i dag? Redigert 3.Juli.2015 av Cheng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 3.Juli.2015 Del på Facebook Svart 3.Juli.2015 Omtrent det samme. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
JRK Svart 3.Juli.2015 Del på Facebook Svart 3.Juli.2015 Betalte kr. 5000 for 3 år siden da hadde jeg selv på forhånd montert en nmea til canbus interface slik at EVC kunne lese GPS Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 3.Juli.2015 Del på Facebook Svart 3.Juli.2015 Tror du må regne med et sted mellom 6-10 båtpenger, ring rundt og sjekk, det er i all hovedsak en SW oppgradering. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Cheng Svart 30.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2015 Takker for alle svar. Har fått pris hos VP om noen andre lurer på det samme: ca 5.500,- (Software kr 4.370,- pluss arbeid dvs ca kr 1100,- for ca 1 times arbeid) Sitér dette innlegget Link to post
bayliners Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Jeg skal også kjøpe meg en plotter som skal ta inn nmea fra d4 motor må jeg legge inn ny software på annlegget for at jeg skal kunne hente ut motor data forbruk trim temp etc. jeg trodde at dette lå klart på annlegget? stter stor pris på svar Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 30.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2015 (redigert) Kommer litt ann på hvor gammel motor du har. De første EVC'ene hadde vel trip computer software originalt. Så fjernet VP dette og må kjøpes som ekstrautstyr :-/ En del data kan en få på plotter uten trip computer software, men uansett må du i tillegg ha en NMEA2000 interface mellom plotter og VP nettverket for å få VP data på plotter. Den koster ca 4.500,- Her kan du lese litt mere om trip computer og NMEA interfacen http://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/EVC/Eng/Trip%20Computer.pdf http://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/EVC/Eng/NMEA2000%20Interface.pdf Redigert 30.August.2015 av Cheng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Kom på ca. 10 tkr. NMEA converter, kabelsett fra Raymarine samt selve softwareoppgraderingen som varomtrent like dyr som hardwaren. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 = 1000 liter diesel... Undersøkte det samme da jeg kjøpte forrige båt. Diesel var billigere da, så jeg anslo 2000-3000 liter - og skrinla prosjektet... Sitér dette innlegget Link to post
bayliners Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 Er det noen måte en kan finne ut om det er programvare på motorutstyret på forhånd? det er en d4 Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 31.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2015 Om du får opp tripdata på enten i LCD displayet på turteller og/eller i EVC displayet har du trip computer. Se side 27 (pdf side 29) og utover her: http://senyltd.com/uploads/userfiles/D4D6.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.