mrstennes Startet 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2015 Vurdere å kjøpe en selby 27. 1981 modell . Selger opplyser at båten er oppgitt toppfart på 28 knop . Men at han ikkje får den opp i meir enn 21-22.. dette pga for liten eller for stor propell.. kan dette stemme?? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Motor.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
mrstennes Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Mercruiser D220hk Sitér dette innlegget Link to post
mrstennes Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61172628&length_feet_from=27&no_of_seats_from=8&no_of_sleepers_from=6&price_from=150000&price_to=230000&sort=1&ref=fas Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Hvis ikke båten går fortere enn 21-22 knop så er det han selger. Ikke en som går i 28 knop. Jeg ville forholdt meg til det og ikke "forsikringer" om at den går fortere. Ev må jo du ha utgifter med nye propeller o.l. Uten at det er sikkert at du får 28 knop. Styr unna eller prut til du blir flau ;-) Sitér dette innlegget Link to post
mrstennes Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Ja det er det eg også tenke.. eg er nybegynner med båt og vert litt skeptisk. Er det "skadelig " for gir og motor med evt feil propell? Sitér dette innlegget Link to post
GEHU Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Den båten bør gå i minst 30+ med den motor! Hvis ikke er noe galt ja! Har hatt slik båt selv og det er veldig greie båter. Sitér dette innlegget Link to post
mrstennes Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Dette skriver selger..god kveld. Båten fekk montert denne motor og hekkagregat i 2005 og det er en orginal propell som allt har gått tilsammen 1540t nå og ingen skade har skjedd til nå, det samme har de andre eigarane sagt og. Skjønner at du blir bekymra, men det trur eg ikke du skal være her. Båten er en drøm å kjøre? sterk og god motor og kjøler fint og holder kjempe fin og stabil motortempratur. Det med propellen er noe eg har forsket en del på når det gjelder toppfart. Den andre Selbyen som fikk 33knop på fullt hadde duopropeller(2propeller) dette er et Mercruiser Bravo 2 drev med singel propell(1stk) PÅ SPØRSMÅL OM KVIFOR HAN OPPGIR 28 KNOP I ANNONSE, FEKK EG DETTE SVARET: Det er maxfarten jeg har oppnådd aleine i båten på full gass. Så den går så det suser?.. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Hvor stor er propellen og hvilket turtall får han på max? 28 knopp er realistisk med riktig propell. Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 Har selby ifra 84 med VP41 motor. Båten er min første så jeg har lært mye på kort tid. I min selby lekker stort sett alle vinduer så det kan jo være greit å sjekke. Vi er en familie på 4 og er fornøyde med båten og den er god i sjø, har gått alene i grov sjø. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 En annen mulighet: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=61298707&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.