Popeye70 Startet 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2015 (redigert) Jeg mangler ca én knop på vanlig marsjfart (6 vs 7 knop), og lurer på om det ikke hadde vært greit med et løft for å spyle under og fjerne alle spor av blåskjellfarmer og andre bremseklosser. Det er bare snakk om løft, spyl og ut igjen, ikke noe oppstilling på land. Nå ligger vi på østre Bolærne, og skal inn til Tønsberg i morgen. Er det noen steder i nærheten hvor jeg kan få løftet 38-fots seilbåt på ca 8 tonn ferievekt mer eller mindre på sparket? Helst på innsiden av bruene i Tønsberg så jeg vet at jeg kommer meg gjennom der i morgen formiddag. Vil helst slippe å bli liggende i timesvis og vente på ettermiddagåpningene. Det er også aktuelt med løft nedover på innsiden av Nøtterøy. Alle forslag mottas med takk! Redigert 3.Juli.2015 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
BingoBonzo Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 (redigert) Du har flere muligheter, du kan forsøke Vallø Marina eller Jarlsø Marina, men begge ligger på østsiden av broene. Sjekk også i Vrengen-området, da kan du ta "bakveien" inn til Tønsberg etterpå, her har jeg dessverre ingen navn. Redigert 3.Juli.2015 av BingoBonzo (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
optimax 150 Svart 4.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2015 Tror dessverre sjansene for å få et løft på en seilbåt sånn på sparket lørdag formiddag er liten... Hva med å prøve å få tak i en dykker som kan skrubbe båten under?? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 4.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2015 Tror dessverre sjansene for å få et løft på en seilbåt sånn på sparket lørdag formiddag er liten... Hva med å prøve å få tak i en dykker som kan skrubbe båten under?? Jeg er nok enig, men hvor finner jeg en dykker på kort varsel i Tønsberg gjestehavn? Mistenker forøvrig at propellen er en hovedsynder. Det føles som om seiling går relativt greit, men jeg mangler litt kraft når jeg går for motor. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Herman Svart 5.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 Har du ikke dykkermaske ombord? Det er jo en smal sak og ihvertfall SE på propellen. Det skal ikke mange rurene til før propellen nesten ikke gir fremdrift. Ta med deg en liten plankebit ned til propellen og skrap av det du klarer. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.