volvo_penta_ Startet 4.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2015 Har gjennomslag i motor med røyk fra veivhus. Svart røyk fra eksos ved fullt pådrag, og motor orker ikke være med over 2500 rpm, har 2 Stk. Kan en ripe i syl 4 forårsake såpass mye gjennomslag? Så ripen ifm. bytte av ventiler. Motor har tidligere hatt saltvannsinntak pga. defekt Intercooler. Lurer på om saltet kan ha skadet stempel ringene. Fant mye sakt i Innsug og topp. Dersom den har rivi på en syl, bytter man da stempel og foringer på alle sylinderne? Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 5.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 Jeg byttet kun det som var revet, de andre 5 så var original honing klart synlig og ingen slitasje spor. Om du ser i manualen er det instruksjoner på å måle slitasje Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 5.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 Tok du en kompresjonstest før du tok av toppen? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 Eg synest ikkje det ser ut som at den skaden aleine er samsvarende med at motor ikkje orker over 2500 o/min. Som nevnt over så tok du vel forhåpentligvis komp eller helst sylinderlekkasjetest før du demonterte. Sylinderlekkasjetest er genialt ved feilsøking, du finner hvilken syl, hvor i syl evt stempel, hvor i pakning, gjennomslag / ventiler osv. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
volvo_penta_ Svart 5.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 Tok ikke komp test først, da gjennomslag ikke var oppdaget på forhånd (nyinnkjøpt båt). Tenker å fylle parafin i sylindre for å utelukke eventuelle fast satte stempel ringer, før motor løftes ut, men det får bli til høsten i tilfellet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.