Goodspeed Startet 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2015 (redigert) I går når jeg såg over motoren la jeg merke at den sølvfargede beskyttelsen på overgangen mellom turbo og eksosbendet kunne se ut som om den var revnet. Jeg fant ikke denne beskrevet eller vist i servicemanualen, så mitt spm er om dette er noe som originalt er på disse motorene, og skal den være slik? Ligger den utpå selve koblingen for å beskytte skroget eller noe slik? Det er ikke noe røyk eller sot i motorrommet når motor er i gang, så alt virker jo tett. Er dette kun varmebeskyttelse? Redigert 6.Juli.2015 av Goodspeed (see edit history) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
SF Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Dette du ser er varmeisolering, denne #jakken" skal hindre strålevarme fra turboen og mulig skade som følge av det. Den har ikke noe med eksoslekasjer eller annet å gjøre. På de motoren jeg har hatt (VP D3) så er denne festet med ståltråd og ikke disse fjærene som du ser her, men mulig dette er originalt på 1,7 dti. Mercruiser sin 1,7 dti har en wastegate ventil som har hatt en tendens til å henge seg opp, det er mange som anbefaler å bevege denne manuelt nå og da for å sikre at den ikke setter seg. For å gjøre dette må du ta av denne isolasjonsjakken for å komme til. Sikkert det som har blitt gjort på din og så har de ikke fått den på plass 100% slik den stod. Men den er ikke revnet. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Goodspeed Svart 6.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Ah, skjønner. Tenkte nesten det måtte være noe slik ifht varme. Mekaniker til han som hadde båten før meg hadde nylig sjekket/smurt opp wastegate-ventilen, så det stemmer jo overens med det du sier. Takk for hjelp og oppklaring! Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
SF Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 Bare hyggelig Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.