Jump to content

Ødelagt beskyttelse eksosutløp mercruiser 1,7 dti? (Bilde)

Goodspeed

Recommended Posts

I går når jeg såg over motoren la jeg merke at den sølvfargede beskyttelsen på overgangen mellom turbo og eksosbendet kunne se ut som om den var revnet. Jeg fant ikke denne beskrevet eller vist i servicemanualen, så mitt spm er om dette er noe som originalt er på disse motorene, og skal den være slik? Ligger den utpå selve koblingen for å beskytte skroget eller noe slik? Det er ikke noe røyk eller sot i motorrommet når motor er i gang, så alt virker jo tett. Er dette kun varmebeskyttelse?

eksos.jpg

Redigert av Goodspeed (see edit history)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Dette du ser er varmeisolering, denne #jakken" skal hindre strålevarme fra turboen og mulig skade som følge av det.  Den har ikke noe med eksoslekasjer eller annet å gjøre.

På de motoren jeg har hatt (VP D3) så er denne festet med ståltråd og ikke disse fjærene som du ser her, men mulig dette er originalt på 1,7 dti.

Mercruiser sin 1,7 dti har en wastegate ventil som har hatt en tendens til å henge seg opp, det er mange som anbefaler å bevege denne manuelt nå og da for å sikre at den ikke setter seg.

For å gjøre dette må du ta av denne isolasjonsjakken for å komme til.  Sikkert det som har blitt gjort på din og så har de ikke fått den på plass 100% slik den stod.

Men den er ikke revnet.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Ah, skjønner. Tenkte nesten det måtte være noe slik ifht varme. Mekaniker til han som hadde båten før meg hadde nylig sjekket/smurt opp wastegate-ventilen, så det stemmer jo overens med det du sier. Takk for hjelp og oppklaring!

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...