arosnes
Jeg har synda litt nylig. Det var en flott dag for et par uker siden, det var helt stille på Oslofjorden, og da er favorittstedet på utsiden av Eldøya ved Larkollen. Der er det fint å ankre opp og bade.
3 vannskutere var også tilstede. Nå er jeg helt for at båt er båt, og vannskuter er også båt. Derfor har jeg helhjertet støttet å frigi disse småbåtene på samme måte som automobilen ble allemannseie på 60tallet, og rullebrett ble lovlig på 80tallet.
Men folkeskikk er folkeskikk, og etter en times tid med tauing av ring med vannskuter og villmannskjøring frem og tilbake mellom ankrede båter og land (En vannscooter bråker latterlig for å dra med seg en ring i sakte fart forresten), så var det dags for oss og dra og det gikk en fan i meg. Båt er båt sa jeg, og heiv meg med på moroa med vå 23 fot Grandessa OC.
Kjørte villmann, i ring og hoppa på mine egne bølger noen runder, og forsøkte å hive meg med på leken med småbåtene (eh, vannscooterne), men de hadde stoppa helt opp alle 3, målløse og ville ikke mer. Merkelig. Så kjørte vi likegodt hjem til Moss.
Det tok litt tid før familien ville snakke med meg igjen, men det har gått over nå...