shyggen Startet 6.Juli.2015 Del på Facebook Startet 6.Juli.2015 Styrbord motor henger igjenn på 2500rpm mens babord skyter ivei opp mot 3000rpm påvei opp i plan. Når man er oppe i plan kommer den velvillig etter å drar med.. Så ligger de side om side på 2800rpm Kjent på turboen å de snurrer like lett, så skjønner ikke helt at de kan være gåene.. Volvo penta AD41P-A, 2*200hk diesler Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Sjekket luftslanger og luftfilter også? Har du mulighet for å sjekke turbotrykk? TA Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 6.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Har ikke turbo trykk måler nei, ka prøve uten luftfilter.. Men, turbo trykk måler er vell neste skritt :) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Mener det er noen tidligere tråder her med lignende problem. Kan det være et eller annet spjeld som er tregt/henger på den ene motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Bytt over deler mellom motorene for å teste :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Big Horn Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Mye som kan være årsaken til dette. Alt fra en gasswire som har sklidd eller strekt seg, til utette stempelringer eller dårlig ladetrykk. Hvor mye man er istand til å feilsøke selv kan bare TS vurdere etter sin egen evne og tilgjengelig tid. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 (redigert) Ut fra beskrivelsen så kan det virke som at røykbegrenseren på Styrbord motor begrenser pådraget. Røykbegrenseren er styrt av trykket på innsugsmanifolden og begrenser pådraget inntil ladelufttrykket har nådd et tilfredstillende trykk Manglende trykk i begrenseren kan være reelt ved treig turbo, skittent luftfilter eller ladeluftkjøler. Men der kan også skyldes tett tilførsel av måletrykk til begrenseren, og/eller skitt/skade i membranen (pos.31) Hentet fra: https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7742700-23-1893.aspx Du kan også lese litt om dette her (s.26 i dokumentet) http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/41fuel.html#/28 Bjørn Redigert 7.Juli.2015 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Windy37GM Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Har ikke turbo trykk måler nei, ka prøve uten luftfilter.. Men, turbo trykk måler er vell neste skritt :) Jeg har turbotrykksmåler som passer din motor. Du kan låne mot depositum på 1000,- og retur etter 2 dager. Har lånt ut utstyr før og måtte mase for å få tilbake ettetr 3 uker, derfor litt "kjip".. Eller lag din egen :-) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.