Ravn M Ørmen Startet 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2015 (redigert) Trenger en havnekalesje til en 14" ombygd skibsplast, og tiden er inne for investeringer. Er det noen med gode erfaringer med salmakere i Østfold? Se bilde: Tenkte fra metallkanten på toppen av ruta, til cirka 8-12 cm før akter festene på båten starter. Noen som vet ca pris på dette/har tidligere erfaring ved kjøp av dette. Redigert 6.Juli.2015 av Ravn M Ørmen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Slenger meg på her Det er fleire kalesjemakarar i & rundt Fredrikstad, men eg kjenner dei ikkje personlig (enno....) Eg må ila dette året også få avklart ballanse mellom 1-2 nye kalesjer & lommebok Del gjerne relevante erfaringar & firmanamn Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 (redigert) Må selv sy over min kalesje og ser etter folk i samme område. Kalesjen min er forsåvidt bra. Men sømmene er virkelige dårlige. I vinter fikk en kamerat sydd over sin. Så langt i sommer så har det begynt å løsne litt her og der. Irriterende. Finnes det ikke skikkelig tråder til dette formålet? Redigert 6.Juli.2015 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Shaggylaggy Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Ikke helt østfold, men Aas salmakeri i gansdalen er flink! Men har stort sett mye å gjøre og lange ventetider. Sitér dette innlegget Link to post
vhansen Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Søland salmakerveksted på Gressvik (Fr.Stad) er dyktige og leverer etter avtale. Usikker på pris i fohold til andre men de gjør utrolig bra jobb både med kalesjer og puter. Ta kontakt så får du pris (etter befaring) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 (redigert) Jeg brukte Søland på Gressvik til kaleje til Saowanee i fjor. God kvalitet, presis levering og best på pris. Redigert 7.Juli.2015 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
sigmundh Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Så har du denne i Degernes: http://rhj.no/produkter/kalesjer/ Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Så har du denne i Degernes: http://rhj.no/produkter/kalesjer/ Dette er vel samme som Jørns kalesje og rep.verksted. De kom å målte opp båten, kom tilbake med kalesjen og satte den på. Etter 10 år, så måtte jeg sy om sømmene!!?? Da kan man vel ikke klage. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Ravn M Ørmen Svart 8.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 Takk for svar. Lurer på om jeg skal ta en prat med de på Søland. Er det noen som har noen aning på cirka hvor mye man må ut med for en havnekalesje på 14",? Er det 12.000,- område eller nærmere 3-4.000,-? Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Kjenning av me fekk ny kalesje til sin store 28 fotar ifjord & eg meiner at han definitivt betalte ein middels 4siffra sum. Han hadde ei gammal kalesje som mal Eg veit kor mi økonomiske smertegrense går & den er heilt klårt i nedre del av dei 4-sifra summane. Frua seier vi skal til Gressvik & spør om pris. Er eg utruleg heldig om eg klarer det før helga. Skal poste resultat :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ravn M Ørmen Svart 14.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2015 Gjør det! Båten min er heldigvis bare 14" og skal ha en havnekalesje så kalesjen blir ikke av de største. For håpe det ikke er så ille at det blir knekkebrød i en måned ;) Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 14.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2015 (redigert) Jeg betalte 4500,- for ny havnekalesje til min båt på 25 fot nå i vår. Redigert 14.Juli.2015 av bmw316 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.