Lars K Startet 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2015 Var ute på første tur i år med båten min som jeg har en 84mod Yamaha 85hk på. Den starter og går helt greit helt opp til ca 3\4 gass,da begynner den å nøle,og får noen små dipp i turtall. Slakker jeg av igjen nykker den en liten stund før den går rent igjen ved ca 3\4 gass. Hvis jeg holder full gass og tar noen kjappe trykk på choken orker den litt mer akkurat i øyeblikket,for å så dabbe av litt igjen. Holder jeg choken inne kveles motoren. Derfor regner jeg med dette er bensinrelatert. Jeg hadde ca 7-8 liter på tanken fra ifjord,og fylte på 22liter til før kjøreturen. Har prøvd dette: Kjøre uten lokk på tanken. Pumpet på blæren men jeg kjørte,denne var passe hard hele tiden og ingen reaksjon på motor. (da bør vel bensinpumpen være i orden?) Tømt glasset\filteret på motor. Gått over alle slanger fra tank til forgassere,uten å finne noen lekkasje. Driver nå å demonterer forgassere,for å kjøre disse i ultralydvasker. Har åpnet den ene,og denne hadde et lite grønnaktig belegg i den ene dysa men s resten av forgasseren var ren og fin. Jeg har båten på henger,så må sjøsette den hver gang for testing,så da tenkte jeg det kanskje var noen her som har noen tips til hva jeg bør sjekke mens den er på land og gassere er av? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 prøv koble ut bankesensor Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 7.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Tror ikke det er banskesensor på denne? Hvis det er den som står ved cyl 2 er den ikke koblet til.... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Lite med bankesensorer på gamle totaktere fra 80-tallet Høres ut som problem med bensintilførselen. Tett filter, tette dyser i forgasser, noe som tetter i tanken eller bensinslange og deffekt bensinpumpe kan vere eksempel som forårsaker dette.Har mest troen på tett filter eller utslitt bensinpumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 7.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Har nå renset og montert forgassere. Fant igrunn lite grums og urenheter her. Har byttet ut bensinslange mellom pumpe og filter,da den hadde en liten knekk på seg. Plukket opp bensinpumpa,alle pakninger og membraner var hele. Fyra opp motoren,startet og gikk like "fint" som før,skal sette den utpå i ettermiddag igjen for å få testet skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Jeg har opplevd samme feil, pga knekk på slangen mellom pumpe og filter. Vakuumet fra pumpa gjorde da at slangen ble sugd flat på full gass Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars K Svart 7.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Ja jeg hadde en liten mistanke til den ene slangen også. Kom akkurat hjem fra testtur,nå går gamle Yamahaen som den skal igjen ;) Slangen jeg byttet var nok synderen. Forgasserrensen var heller ikke bortkastet,siden motoren nå går penere på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.