Jump to content

Yamaha 85 hk totakt begynner å nøle\dippe ved wot

Lars K

Recommended Posts

Var ute på første tur i år med båten min som jeg har en 84mod Yamaha 85hk på. 

Den starter og går helt greit helt opp til ca 3\4 gass,da begynner den å nøle,og får noen små dipp i turtall.  Slakker jeg av igjen nykker den en liten stund før den går rent igjen ved ca 3\4 gass.

Hvis jeg holder full gass og tar noen kjappe trykk på choken orker den litt mer akkurat i øyeblikket,for å så dabbe av litt igjen.  Holder jeg choken inne kveles motoren.

Derfor regner jeg med dette er bensinrelatert.

Jeg hadde ca 7-8 liter på tanken fra ifjord,og fylte på 22liter til før kjøreturen.

Har prøvd dette:

Kjøre uten lokk på tanken.

Pumpet på blæren men jeg kjørte,denne var passe hard hele tiden og ingen reaksjon på motor.  (da bør vel bensinpumpen være i orden?)

Tømt glasset\filteret på motor.

Gått over alle slanger fra tank til forgassere,uten å finne noen lekkasje.

Driver nå å demonterer forgassere,for å kjøre disse i ultralydvasker.

Har åpnet den ene,og denne hadde et lite grønnaktig belegg i den ene dysa men s resten av forgasseren var ren og fin.

Jeg har båten på henger,så må sjøsette den hver gang for testing,så da tenkte jeg det kanskje var noen her som har noen tips til hva jeg bør sjekke mens den er på land og gassere er av? 

Har nå renset og montert forgassere. Fant igrunn lite grums og urenheter her.

Har byttet ut bensinslange mellom pumpe og filter,da den hadde en liten knekk på seg.

Plukket opp bensinpumpa,alle pakninger og membraner var hele.

Fyra opp motoren,startet og gikk like "fint" som før,skal sette den utpå i ettermiddag igjen for å få testet skikkelig. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...