fm8-12 Startet 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2015 Hei. Jeg og en kamerat har kjøpt og pusset opp en gammel Bostrøm 31 (Liberty) og har seilt / kjørt fra Trondheim og er nå ankommet Haugesund. Turen har gått veldig fint så langt og vi har vært heldig med været, selv om det har vært mye motvind. Ingen av oss har seilt før, ei heller lagt ut på langtur med båt, så vi har lært oss under ferden. Men motorkunnskaper og generellt båtkunnskaper er bra. Nå skal vi krysse det beryktede jæren, og etter å ha sett på bilder og lest tråder her inne vet jeg ikke om jeg har blitt mer klok ;) Så her kommer noen spørsmål på rekke og rad: 1) Er det noen i stavanger-området med seilekunnskaper som vil være med? 2) Noen som kan hjelpe å analysere været de neste dagene og komme med noen råd? 3) Er det noen som vet om RS kjører eskortetjeneste og vet noe mer om hvordan denne fungerer? Håper på svar, og fortsatt fin båtsommer til alle! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Jeg kan dessverre ikke hjelpe dere med så mye, men denne siden https://www.windyty.com/?2015-07-07-12,58.793,5.762,10kan det være lurt å ta en titt på! Iallfall torsdag ser ut til å bli en yatzy-dag! Ønsker dere en fortsatt fin tur, og grattis med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
fm8-12 Svart 7.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Takker for svar og nyttig link. Tenkte jeg måtte legge ved et bilde av gliset: Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 denne siden https://www.windyty.com/?2015-07-07-12,58.793,5.762,10kan det være lurt å ta en titt på! Det var en artig fremstilling, veldig fin for planlegging av seilas Vi skal også samme veien og starter i midten av neste uke, så ut som lørdag- søndag neste uke kan være rolig og fin når vi skal runde "nesene". Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Flott båt, fm! Det er ingen her på forumet som blir lei seg om det kommer flere bilder, og gjerne reisebeskrivelser. Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Eskortetjeneste kjøres ikke lenger av RS, bare i spesielle tilfeller. Stikk innom nærmeste redningsskøyte og ta et "skippermøte". Gå igjennom seilasen med skipperen eller styrmannen på redningsskøyten og få gode råd helt gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.