Kristofferho Startet 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2015 Hei. Er det noen som har en formening om "marsj-forbruket" på Aqad40b? Type båt er selvsagt avgjørende - har selv en 24-fots Fjord 725 SE. Pleier å ligge rett i overkant av 3000 rpm, og syns den kanskje virker litt tørst. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Jeg hadde også en AQAD40B og den drakk gladelig 50 liter pr time. Dette er i følge alle "tommelfingerregler" alt for mye, for med det forbruket skulle den gi minst 200 HK.En gang ringte jeg servicesjefen hos Volvo-Norge for å få rede på om dette kunne være riktig. Han var meget sur og avvisende, og da jeg gikk ham litt på klingen med gram/HK/time og denslags tekniske fakta svarte han: "Å, du er en av den sorten du!" - og så la han på telefonen. Da sa jeg i mange år etterpå: "Jeg har hatt en Volvo Penta, og det var ganske nøyaktig en for meget!"At jeg senere endte opp med en båt med to Volvo'er, kan være et paradoks. Men de "steinknuserne" som jeg nå har kan heller ikke sammenlignes med AQAD40-motorene Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Windy37GM Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 (redigert) De motorene bruker ca 200 gram diesel pr HK uttatt effekt pr time. Men det forusetter vel OK tubro og fine dyser m.m. Da bruker vel du ca 130 HK sånn ca? Og da blir det ca 26 liter pr time. Hva har du målt? Redigert 7.Juli.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.